Hoe Afvallen? - Artikel Post - Artikel Marketing

Hoe Afvallen?

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Renk
Gezien: 796 | Aantal woorden: 552 | Datum: Mon, 4 Apr 2011 | 0 commentaar

Iedereen die wil afvallen, wil dit natuurlijk zo snel en zo makkelijk mogelijk. Hier maakt de afslank industrie handig gebruik van door allerlei pilletjes, poedertjes en crash diëten op de markt te brengen met de belofte dat zij je zullen helpen om snel en moeiteloos af te vallen. Vaak scheppen ze hiermee echter een irreëel beeld van wat er nodig is om blijvend gewicht te verliezen.

Snel afvallen is heel goed mogelijk. Er zijn echter een aantal dingen waar je rekening mee moet houden als je op zoek bent naar blijvend gewichtsverlies op een gezonde manier.

Afvallen berust op één fundamenteel principe. Je moet meer calorieën verbranden dan je binnenkrijgt. Er zijn dus twéé factoren die een belangrijke rol spelen als je van die overtollige kilo's af wilt: 

  • Voeding. Wat en hoeveel je eet en drinkt bepaalt hoeveel calorieën je binnenkrijgt.
  • Beweging. Hoeveel en hoe intensief je beweegt bepaalt hoeveel calorieën je verbrandt.

Mensen met overgewicht krijgen via hun voeding meer energie binnen dan hun lichaam nodig heeft om te functioneren. Alle energie die overblijft wordt opgeslagen als reserve voorraad. Een gedeelte wordt opgeslagen als glycogeen in de spieren en de lever. Dit is een snel aanspreekbare energie voorraad. De rest van de overtollige energie wordt opgeslagen als vet. De enige manier om van dit vet af te komen is door het te verbranden. Vet verbranden doe je door over een langere periode te zorgen dat je minder energie binnenkrijg dan je lichaam verbruikt.

De beste en snelste manier om af te vallen is dus door rekening te houden met zowel voeding als beweging. Wat betreft voeding is het prima om voor de eerste paar weken of maanden een streng dieet te volgen. Snelle resultaten zorgen voor een goede motivatie om door te zetten. Nadat je eenmaal je gewenste gewicht bereikt hebt, kun je het beste overstappen op een gezond en evenwichtig voedingspatroon. Dit voorkomt het gevreesde jojo-effect.

Naast een aanpassing van je voeding is het ook zaak om meer te gaan bewegen. De meeste mensen krijgen onvoldoende beweging. Dit is niet verwonderlijk als je kijkt naar alle gemakken van de moderne maatschappij op het gebied van vervoer. Hoeveel beweging heb je nodig? Minstens een half uur matige beweging per dag. Matige beweging is elke activiteit die zorgt voor een versnelling van de hartslag en ademhaling. Hieronder valt bijvoorbeeld fietsen, wandelen en traplopen. Daarnaast is het als je wilt afvallen goed om drie keer per week minstens een half uur intensief te bewegen door middel van sporten.

Voor blijvend gewichtsverlies moeten een gezonde voeding en voldoende beweging onderdeel worden van je levensstijl.  

 



Over de Auteur

Voor veel meer informatie over afvallen kun je terrecht op Snelafvalleninfo.nl

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[107 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo