Hoe een angststoornis van invloed kan zijn op je leven. - Artikel Post - Artikel Marketing

Hoe een angststoornis van invloed kan zijn op je leven.

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Christophertje
Gezien: 808 | Aantal woorden: 419 | Datum: Mon, 9 Jun 2014 | 0 commentaar

Wanneer is er sprake van angst?

Bij overmatige zorgen kan er sprake zijn van angst. Angst komt voor in allerlei vormen. Echter, sommige mensen vinden het lastig om hun gevoelens van angst te beheersen en te controleren.. Hun gevoelens van angst zijn constant aanwezig en is vaak van invloed op hun normale leven. Bij andere stoornissen zoals een fobie, sociale fobie of ptst is angst een van de belangrijkste symptonen.





Wanneer kun je spreken van een angststoornis?

Een angststoornis is een stoornis die er voor zorgt dat je ongerust bent over allerlei verschillende mogelijke gebeurtenissen. in tegenstelling tot een specifieke situatie waarvoor je angstig bent.
Personen met een gegeneraliseerde angststoornis voelen zich zo vaak angstig dat het vaak moeilijk voor ze is, om zich de laatste keer te herinneren dat ze relaxed waren.
Zowel psychische als lichamelijke klachten kunnen worden veroorzaakt door angst.
Angstgevoelens op specifieke tijden voor specifieke gebeurtenissen zijn heel gewoon, maar als het van invloed is op de dagelijks gang van zaken wordt het tijd om hulpverlening te zoeken.

Het precize ontstaan van deze angststoornis wordt nog niet geheel begrepen, hoewel het waarschijnlijk een combinatie van factoren is.Maar een angststoornis zonder specifieke oorzaak komt ook vaak voor.

Nagenoeg Een ieder heeft gevoelens van angst Je kunt angstig of bezorgd zijn voor een examen of de uitslag van een medische test of voor een sollicitatiegesprek. In dergelijke omstandigheden is een angstig gevoel gewoon.

Wat kun je zelf doen aan een gegeneraliseerde angststoornis?
Een angststoornis kan een aanzienlijk effect op uw dagelijks leven hebben. Er zijn verschillende behandelingen die helpen bij het verlichten van de de symptomen.
Je kunt zelf veel ondernemen om je angsten te beperken. Zo is het goed om minder koffie en alcoholica te drinken. Zorg voor genoeg slaap en genoeg lichaamsbeweging. Een volgende fase kan zijn zoals;
Psychologische behandeling, zoals cognitieve gedragstherapie of medicatie, zoals een antidepressivum. Met de juiste methode, zijn talrijke personen in staat om hun gradaties van zorgen en angsten te bedwingen.

 

Over de Auteur

Hoi, Ik ben Christopher en ik vind het leuk om over allerlei onderwerpen te schrijven.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst. Commentaar gesloten.

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[291 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[110 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[94 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo