Laat je lichaam raden voor een optimale training - Artikel Post - Artikel Marketing

Laat je lichaam raden voor een optimale training

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: jasper
Gezien: 561 | Aantal woorden: 650 | Datum: Sun, 6 May 2012 | 0 commentaar

 

Hoe hard je je lichaam ook pushed tijdens krachttraining, de waarheid is dat je lichaam altijd zal proberen zo efficiënt mogelijk met deze belasting om te gaan. Wat betekent dit voor je training?

Om spiermassa aan te komen en spieren te laten groeien moet je onvoorspelbaar voor je lichaam blijven. Hierdoor kan je lichaam zich niet aanpassen aan de belasting en zal na iedere training je lichaam zich weer moeten aanpassen.

Wat is het gevolg hiervan? Juist, iedere keer weer zal je lichaam extra spieren aanmaken!

Het onvoorspelbaar houden van je training kan op diverse manieren:

De eerste en meest gebruikte is natuurlijk het gebruiken van steeds zwaardere gewichten, door de belasting iedere week iets zwaarder te maken zal je lichaam continue moeten groeien om deze extra belasting aan te kunnen. Luister wel goed naar je lichaam en ga niet te snel naar een te zwaar gewicht, dit kan blessures veroorzaken!

De tweede manier is het variëren van het aantal repetities. Waar je normaal misschien een bepaalde oefening 6 keer zou doen, probeer hem dan nu een keer 20 keer te doen met een lager gewicht. Dit is toch weer een andere manier van belasten waar je lichaam zich aan zal moeten aanpassen.

De laatste manier is het variëren van de oefeningen die je doet. Wanneer je iedere week een bankdruk oefening doet, probeer dan nu een keer te bankdrukken op een bankje dat schuin staat. Hierdoor zal je je spier weer net op een andere manier belasten, waardoor je sneller zult groeien. Hiernaast heeft dit als bonus dat je bepaalde delen van je lichaam die wat achter lopen (bijvoorbeeld de bovenkant van je borst) extra veel aandacht kan geven.

Het komt bij veel mensen voor dat na maanden lang trainen ze opeens geen vooruitgang meer zien. Wat je dan kan doen is even een tweetal weken rust nemen. Misschien dat je wat afvalt en slapper wordt gedurende deze weken, maar je zult zien dat wanneer je weer gaat trainen je weer vooruitgang zult boeken!



Over de Auteur

Wil je meer fitness tips van me ontvangen? Neem dan een kijkje fitness-plaza.nl, ik werk mee aan deze site en schrijf hier regelmatig artikelen over fitness en krachttraining die ervoor zullen zorgen dat jij het optimale uit je training haalt!

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[291 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[110 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[94 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo