Marketing in de zorg
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Arjan | Via Artikel Post
Gezien: 1416 |
Aantal woorden: 354 |
Datum: Fri, 11 Mar 2011 |
0 commentaar
Sinds een aantal jaar is de zorg in Nederland volledig geliberaliseerd. Dit betekend dat de patiënt vrij is om te kiezen naar welke zorginstelling hij gaat. Als ik vroeger een zere knie had, dan ging ik waarschijnlijk naar de dichtstbijzijnde dokter. De dokter ging kijken wat ik had en verwees mij eventueel door naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.
De patiënt van tegenwoordig is heel anders. Als ik nu een zere knie heb, ga ik googlen op de klachten die ik aan mijn knie heb. Ik krijg dan een aantal mogelijke diagnoses, waardoor ik al ongeveer weet wat er aan mijn knie mankeert. Als ik nu naar de dokter ga, zeg ik tegen de dokter:” Ik heb volgens mij een gescheurde meniscus” . De dokter bevestigt dit en stuurt de patiënt door naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.
Maar... de patiënt van tegenwoordig, heeft de beschikking over diverse websites waar hij de zorg van verschillende zorginstellingen kan vergelijken. Misschien is het ziekenhuis bij jou in de buurt wel helemaal niet zo goed in knie operaties, terwijl een ziekenhuis 100 kilometer verderop hier juist gespecialiseerd in is. Waar kies jij voor?
Aan de hand van de hierboven beschreven case, wordt duidelijk dat de patiënt van nu, niet meer de patiënt van de toekomst is. Kunnen we eigenlijk nog wel spreken van patiënten? Moeten we niet spreken van klanten?
Health-Marketing is de specialist op het gebied van zorgmarketing. Bij Health-Marketing wordt er voor gezorgd dat u meer klanten krijgt. Wilt u nou als zorginstelling meer klanten? Zoek eens contact met Health-Marketing om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen.
Over de Auteur
Werkzaam bij Health-Marketing. De specialist in marketing in de gezondheidszorg
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen