Stoppen met snurken wegens jou en je partner, de oorzaken, symptonen en oplossing van snurken tijdens je nachtrust - Artikel Post - Artikel Marketing

Stoppen met snurken wegens jou en je partner, de oorzaken, symptonen en oplossing van snurken tijdens je nachtrust

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: linkerback
Gezien: 384 | Aantal woorden: 747 | Datum: Mon, 22 Jul 2013 | 0 commentaar

Het gesnurk wordt, zoals iedere overige geluiden, voortgebracht vanwege vibraties die geluidsgolven voortbrengen. b.v. ingeval we communiceren creëren we geluidsgolven door middel van onze stembanden degene bepaalde trillingen maken. Als onze maag gromt (door de trek), trillen onze abdomen en ingewanden als zuurstof en kost erdoorheen bewegen. Terwijl we slapen kan een turbulente luchtstroming daarvoor zorgen dat ons weefsel van onze neus en keelgat gaat vibreren en aldus het snurken veroorzaakt. Tenslotte is snurken en mogelijke problemen om te slapen bijgevolg het resultaat van een turbulente luchtstroming dat onze weefsel laat vibreren bij onze slaap. Om te stoppen met snurken moeten we vanzelfsprekend proberen deze vibraties weg te nemen.

Iedere sterveling kan snurken. Studies staven dat 45 procent van de mannen en 30 procent van de dames op regelmatige basis snurken. Meestal zullen individu's die bijna niet geregeld snurken, hier enkel overlast van lijden na een virale aandoening, en na het nuttigen van drank of het nemen van bepaalde medicatie. Mensen die snurken kunnen ieder voorkomen van postuur hebben. We bedenken merendeels dat snurkers grote heren incluis dikke korte nekken zijn. Een dunne dame met een dunne nek kan weliswaar navenant last hebben van snurken. Meestal als luiden ouder geworden en ze worden zwaarder en dikker, zal evenzeer het snurken verergeren.

Terwijl we ademhalen gaat er adem in en uit onze neus, onze mond en onze longen. Er zijn naar verhouding miniem geluiden als we kalm zitten en kalm ademen. Ingeval we oefenen verplaatst de luchtmassa zich rap en creeert het een rumoer van een zware adem terwijl we ademhalen. Dat gebeurt omdat de lucht zich veel sneller verplaatst tussen onze neus en onze mond met het resulteren dat dit een extra turbulente beweging van lucht is degene enigszins vibraties veroorzaakt bij het weefsel in onze neus en mond. Wanneer we naar bed gaan, versmalt af en toe het part achteraan binnen onze keelgat. Dezelfde kwantiteit luchtmassa moet vervolgens door die smallere opening kan ervoor zorgen dat ons weefsel gaat trillen, welk dat snurkend rumoer voortbrengt. Diverse individu's degene last hebben van snurken beschikken over verschillende oorzaken vanwege deze versmalling. De versmalling kan in de neus, mond of keel uithangen.

Voor de rest is het ideale om langs de neus te ademhalen. De neus doet dienst als een luchtbevochtiger, verhitter en filter van de inkomende lucht. Wanneer we ademen door onze mond blijken deze werkingen minder effectief te gebeuren. Onze ademhalingsorganen kunnen immers drogere koudere en vuilere lucht hanteren, maar je zal gevoelen dat dit oncomfortabel is. Daarom zal ons lichaam vanuit nature door onze neus trachten te ademhalen.

Slaap bestaat uit verscheidene fases, diegene kunnen in het algemeen gedeeld geworden in REM en non-REM fases. Snurken kan gebeuren bij alle fases en enkel bij een enkele fase van de slaap. Snurken komt het meest voor bij de REM slaap, omdat dan de verslapping van de spieren het grootst is bij deze fase van de slaap. Bij de REM slaap stuurt het denkvermogen een signaal richting iedere spierstelsel van het lichaam (behalve de ademspieren) teneinde te relaxeren. Teleurstellend genoeg doet dit onze tong en keelweefsel achterwaarts dalen. Zodoende wordt onze luchtdoorgang in de keelgat versmalt en verergert dit het snurken.

Mits we slapen doen we dit bijna altijd plat. De gravitatie zorgt ervoor dat onze tong en keelweefsel achterover valt waardoor de luchtpijp versmalt wordt en de doorstroming van luchtmassa vermoeilijkt wordt en onze weefsel gaat trillen en het snurkend rumoer gaat fabriceren. Men kan dit herstellen door op de zij te gaan liggen waardoor de tong en het keelweefsel terug naar voren komt en de versmalling terug gaat verdwijnen waardoor de luchtmassa zich andermaal beter kan verschuiven. Het weefsel zal geheel niet zo heftig gaan trillen en het snurken zal afremmen of verminderen.

Voor extra info over hoe te stoppen met snurken en hoe je beter kan slapen kan u lokaliseren op onze pagina http://www.slechtslapen.be op welke plek we regelmatig andere en nuttige informatie aangaande een perfecte slaap zullen plaatsen.



Over de Auteur

Slecht slapen.be is een site waar je kan leren om beter te slapen. er staan waardevolle tips en ook nuttige informatie zoals dit uitgebreid artikel over stoppen met snurken.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[107 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo