Stress en angst - Artikel Post - Artikel Marketing

Stress en angst

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Leyla
Gezien: 135 | Aantal woorden: 737 | Datum: Wed, 13 Dec 2017 | 0 commentaar

Als u begrijpt hoe stress en angst met elkaar verbonden zijn, kan het u helpen om uw problemen met hen op te lossen. Laten we eens kijken naar de links tussen stress en angst en hoe we deze met enkele strategieën kunnen behandelen.

Hoe stress en angst met elkaar verbonden zijn

1. Sommige van de strategieën die mensen gebruiken om angst het hoofd te bieden veroorzaken juist extra stress, d.w.z. dat angst kan leiden tot verhoogde echte stress.

Hieronder zijn enkele veelvoorkomende scenario’s zodat je een beter beeld krijgt van wat we bedoelen.

Je leent iets van een vriendin en beschadigt het. Je bent bang om het haar te vertellen, dus je besluit om het stil te houden.  Na een maand begint je vriendin zich te ergeren omdat je het desbetreffende item nog steeds niet hebt teruggebracht. Dit zet de relatie onder druk.

Een ander voorbeeld: je verknoeide iets op het werk, en je bent bang om je baas het te vertellen.  Elk gesprek dat je hebt met je baas, vraag je je af of hij de fout nog niet heeft opgemerkt. Je realiseert je dat het beter zou zijn geweest om het meteen op te biechten, maar nu lijkt het alsof er te veel tijd overheen is gegaan en nu geeft het je een nog vervelender gevoel als voorheen.

Een laatste voorbeeld: je maakt je zorgen over je financiën, waardoor je de rekeningen negeert die je in de brievenbus vindt.  Binnenkort zal je te maken krijgen met betalingsachterstanden en incassotarieven.  Door je vermijdingsgedrag is het nu een grote warboel geworden. Hierdoor heb je een verminderd zelfvertrouwen en weet je niet hoe met de situatie om te gaan.

2. Een andere manier om stress en angst met elkaar in verband te brengen is via anticiperende angst.

Bijvoorbeeld: je voelt anticiperende angst als je weet dat je een toespraak moet houden. Dit leidt tot stressgevoelens.  Je voelt je uiteindelijk geïrriteerd en reageert dit af op mensen waar je het dichtst bij staat. Je prikkelbaarheid beïnvloedt anderen en verhoogt de stress in het gezin en/of team.

3. Je focus wordt vervormd.

Bijvoorbeeld: Je hebt zo een grote bezorgdheid over één kwestie dat je vergeet om voor anderen dingen te zorgen.  Je zal later moeten omgaan met de gevolgen van je vergeetachtigheid.

Het goede nieuws

Er zijn veel dezelfde strategieën die effectief zijn voor zowel stress als angst.  Enkele ideeën omvatten:

Lichamelijke strategieën - langzaam ademhalen is een geweldige manier om de fysiologische stressniveaus in je lichaam te verminderen.  Probeer je pols te nemen en kijk of je deze kan verlagen door langzamer te ademen.

Omgaan met dingen die je hebt uitgesteld – zelfs kleine stapjes in de richting nemen van taken die je hebt vermeden, zullen waarschijnlijk veel helpen om je gevoel van stress en angst onder controle te krijgen.

Het verhogen van je vaardigheden op gebieden waar je geen vertrouwen in hebt - we hebben allemaal een aantal soorten taken die ons het gevoel van onbezorgdheid geven. Soms lijken deze dingen gemakkelijk te zijn. Zo ben ik bijvoorbeeld altijd verbaasd over hoeveel mensen vinden dat het maken van telefoongesprekken angstaanjagend is. Voor dit soort taak is het verminderen van angst waarschijnlijk alleen maar een kwestie van meer oefenen. Je kan meer mogelijkheden creëren door meer te oefenen, zoals eens bellen wanneer je meestal een e-mail stuurt.

Voor andere taken kan het verbeteren van je vaardigheden helpen om je stress en angst verminderen. Dit kan gaan door een les te volgen op spreadsheets of door langzamer te spreken als je de neiging hebt om te snel te praten in het openbaar.

Geintresseerd in meer tips? Neem onze blogsectie over het behandelen van angststoornissen eens door.



Over de Auteur

Mijn naam is Leyla. Sinds mijn 14de heb ik af en toe last van angstgevoelens. Ik vermoed dat dir gerelateerd is aan het vroege overlijden van mijn moeder. Via mijn blog probeer ik mijn ervaringen te delen en probeer ik anderen te helpen om hun angsten aan te pakken.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[292 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[111 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[94 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo