training en voeding - Artikel Post - Artikel Marketing

training en voeding

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: christomario
Gezien: 570 | Aantal woorden: 434 | Datum: Tue, 19 Jun 2012 | 0 commentaar

Training en voeding gaan hand in hand. Maar in de praktijk zie je dat toch niet veel voorkomen. Ik heb het nu voornamelijk over individuele sporters, want bij mensen die in verenigingsverband sporten kom je het minder tegen.

Individuele sporters zijn meestal mensen die niet puur voor de lol sporten maar meestal een doel voor ogen hebben. In deze tijd van zwaarlijvigheid is afvallen dan ook vaak een sterke prikkel om te gaan sporten. Omdat men snel resultaat wil zien wil men het mes aan twee kanten laten snijden. Intensief sporten en drastisch minder gaan eten. Dat lijkt een succes formule en zal wel snel tot resultaat leiden.

Nou als je op de zeer korte termijn kijkt werkt het misschien. Maar op de langere duur kom je jezelf keihard tegen. En als je gewicht wilt verliezen en het ook zo wil houden, zal je toch een wat andere koers moeten gaan varen.

Het zit 'm vaak niet in minder eten, maar in verkeerd eten. Vaak hebben mensen een voedingsgewoonte waar teveel koolhydraten en verzadigde vetten in zitten. Terwijl als je gaat sporten je eigenlijk een verhoogde behoefte aan eiwitten hebt. Het spierweefsel dat afgebroken is moet immers weer opgebouwd worden. En daar zijn eiwiiten voor nodig. Dierlijke eiwitten welteverstaan, want in plantaardige eiwitten ontbreken de essentiële aminozuren die nodig zijn om lichaamseigen eiwit op te bouwen. Maar eiwit is ook nodig om ons immuunsysteem hoog te houden. Als het aanbod aan eiwitrijk voedsel te weinig is, zakt de weerstand en is men vatbaarder voor ziektes.

Voor training is een goede bron van koolhydraten ook belangrijk. Dit zijn aardappels, rijst, pasta en brood. Suikers (koolhydraten) uit geraffineerd voedsel, zoals koek, snoep, repen e.d. Zijn geen goede koolhydraten voor trainingsdoeleinden. Ze veroorzaken schommelingen in je bloedsuikerspiegel die lusteloosheid en vermoeidheid geven.

En omdat deze schommelingen ook eetlust opwekken ga je hier mee dus precies de verkeerde kant op.

Wees dus wat bewuster in de keuzes die je maakt en zorg voor een goede verdeling van je voedingsgroepen. Je zult zien dat je dit op de lange duur volhoud. Wil je meer informatie over wat voeding en training met elkaar gemeen hebben, kijk dan eens op training en voeding.com



Over de Auteur

Als trainer/coach van sporters heeft Christo Herngreen de laatste 35 jaar veel ervaring opgedaan wat betreft de combinatie sport en voeding. Omdat er nog veel individuele sporters zijn die dat niet beseffen is dit artikel nuttig om te lezen.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[107 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo