Het Organiseren Van Een Trouwreceptie
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Hendrik Mulder | Via Artikel Post
Gezien: 1550 |
Aantal woorden: 756 |
Datum: Mon, 22 Aug 2011 |
0 commentaar
Het plannen van een bruiloft kan bijzonder stresserend zijn – vergelijkbaar met verhuizen of zelfs de drukke maanden voorafgaand aan de geboorte van een nieuw kind. Bruiloften vereisen heel wat voorbereiding en een doordachte planning. Van uitnodigingen tot tafelschikkingen, kledij tot entertainment, het organiseren van een bruiloft is een hele opgave. Het is bovendien een kostelijke zaak, en vele mensen halen een groot financieel voordeel uit het organiseren van diverse aspecten van de bruiloft en de receptie op eigen initiatief.
Het organiseren van Uw eigen trouwreceptie is de ideale manier om ervoor te zorgen dat de dag verloopt precies zoals U dat wilt. Zolang U kan vertrouwen dat Uw gasten opdagen op het juiste tijdstip en in de juiste kleding is het enkel de verantwoordelijkheid van het paar om het eten, drinken en entertainment te regelen. Dit artikel biedt U een overzicht van de zaken die U in rekening moet houden bij het plannen van een trouwreceptie.
In eerste instantie dient U de locatie vast te leggen. Vaak is er de mogelijkheid om eveneens een receptieruimte te huren, maar een groeiend aantal jonge paren kiest ervoor om hun huwelijksreceptie in open ruimtes te organiseren. In dit geval dient U zich voor te bereiden op regen en andere ongunstige weeromstandigen. Dit kan door bijvoorbeeld een tuinhuis of een andere soort van beschutting te huren. Zo houdt U gegarandeerd Uw gasten en receptie warm en droog gedurende de hele dag.
Vervolgens is het aanbevolen de inrichting tijdig te regelen. Indien U een locatie huurt is er hoogstwaarschijnlijk meubilair aanwezig in de ruimte. Als U echter Uw huwelijksreceptie buitenshuis wenst te organiseren kan U overwegen om lichte inklapbare tafels en stoelen te huren. Aluminium tafels kunnen ingeklapt worden zodat U de opslagruimte aanzienlijk kan beperken. Ze zijn eveneens makkelijk te transporteren en op te stellen.
Op het vlak van entertainment is alles afhankelijk van wat Uw voorkeur is. Sommige mensen kiezen voor goochelaars, circusartiesten of zangers als vermaak op hun huwelijksreceptie, terwijl vele anderen beroep doen op de hulp van een enthousiaste broer of zus om voor de muziek te zorgen. Indien U de verantwoordelijkheid over de muziek aan een vriend overdraagt, geef hem of haar dan zeer duidelijke instructies. U denkt misschien dat U Uw vriend of familielid door en door kent, maar wanneer deze plots drum ‘n’ bass speelt terwijl Uw grootouders aanwezig zijn in de zaal, zou je wel eens willen wensen dat U meer tijd had besteed aan het plannen van de entertainment aspecten. Mensen houden ervan om te dansen, dus zorg ervoor dat de DJ’s enkele nummers draaien die Uw gasten herkennen en aangenaam vinden.
Er zijn een heleboel verschillende aspecten waarmee U rekening dient te houden bij het organiseren van de perfecte trouwreceptie. Stel een doordacht plan op zodat U volledig kan genieten van Uw dag.
Over de Auteur
Hendrik Mulder schrijft over allerlei onderwerpen, inclusief gelegenheidskleding voor mannen tot het organiseren van formele evenementen.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen