Hugo Boss Parfum - Artikel Post - Artikel Marketing

Hugo Boss Parfum

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Jessss
Gezien: 930 | Aantal woorden: 401 | Datum: Wed, 24 Nov 2010 | 0 commentaar

Hugo Boss was een ontwerper die in een Duitse Modebedrijf werkzaam was, gelegen in een klein stadje ten zuiden van de Duitse stad Stuttgart, genaamd Metzingen. Hugo Boss Ferdinand richtte in 1924 het modehuis op genaamd Hugo Boss. Als we kijken naar de geschiedenis van het merk heeft het modehuis een hoop voor en tegenslag mee gemaakt door de jaren heen. In het jaar 1930 werd het modehuis failliet verklaard mede dankzij de slechte economische toestand van het land zelf. Hugo Boss was een echte doorzetter en liet het hier dan ook niet bij zitten.  In het jaar 1931 maakt het bedrijf een doorstart, dit was voor hem gemakkelijk keuze omdat mode en ontwerpen een hobby van hem was. Tijdens de tweede wereld oorlog werd het modehuis Hugo Boss een van de officiële leveranciers van uniformen voor onder andere de SS en SA. In het jaar 1948 overleed de ontwerper en oprichter van Hugo Boss. De nieuwe directie pakte snel weer de draad op en maakte van het modehuis Hugo Boss een wereld bedrijf. Oorspronkelijk begon het bedrijf met mannenkleding maar later werd dit snel uitgebreid naar dameskleding en kinderkleding. Net zoals alle grote modehuizen werd het assortiment uitgebreid met accessoires zoals brillen, tassen en schoenen. Tegenwoordig staat het modehuis niet meer alleen bekend om haar ontwerp kwaliteiten maar ook juist van het lanceren van heerlijke parfums. Hugo Boss parfums zijn er in vele soorten en maten. Hugo Boss Bottled voor mannen en Deep Red voor vrouwen zijn de bekendste geuren van het concern.

Het modehuis heeft bekend gemaakt dat het meer winkels gaat openen. Het bedrijf wil in 2015 wereldwijd ongeveer 700 filialen hebben. Nu zijn dat er 450. De helft van de geplande winkels worden in China geopend, ongeveer 250. Tevens heeft het modebedrijf aangekondigd dat het de lead times gaat verkorten. Vanaf volgend jaar zomer 2012 wil het modehuis de nieuwe collecties binnen 38 weken in de winkelschappen hebben liggen. Nu neemt het proces van ontwikkeling, productie en levering ruim 50 weken in beslag. Door deze aanpassingen kunnen ze sneller en tegen lagere kosten leveren.



Over de Auteur

Is een echte parfum liefhebber, die graag schrijft over parfum gerelateerde onderwerpen.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[308 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[112 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[101 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo