3 must-have instellingen in Google AdWords
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Gerbenl | Via Artikel Post
Gezien: 1483 |
Aantal woorden: 482 |
Datum: Sun, 29 Mar 2015 |
0 commentaar
Laten we eerlijk zijn: écht rendement halen uit Google AdWords is een vak apart. In dit artikel beschrijf ik 3 must-have instellingen die menig AdWords specialist standaard gebruiken om rendement te genereren. Door onderstaande tips toe te passen in uw Google AdWords campagne zult u al snel meer resultaat merken.
1. Geografische instellingen
Tijdens het opzetten van uw Google AdWords campagne heeft ongetwijfeld gezien dat u de kilometer radius kunt instellen van het bereik van uw campagne. Het is enorm belangrijk om gedurende de looptijd van uw Google AdWords campagne op regelmatige basis te kijken wat verschillen zijn in de conversie afgezet tegen de geografische spreiding van uw campagne. U zult snel zien dat de verschillen erg uiteenlopend zullen zijn. Het is essentieel om te sturen op resultaat en om minder presterende gebieden uit te sluiten.
2. Instellingen op tijdstip en dag
Indien u uw campagne gaat ananlyseren op basis van de bovenstaande tip (tip 1) zult u tevens een ander overzicht tegen komen. Dit overzicht toont de conversies per dagen van de week én op verschillende tijdstippen bij. Net als bij de geografische instellingen zult u merken dat er veel verschil zit tussen bijvoorbeeld kantoortijden en daar buiten. Essenteel om uw Google AdWords campagne bij te sturen op de resultaten op verschillende dagen in de week én de bijbehorden tijdstippen. Op die manier zorgt u er voor dat u alleen zichtbaar bent in Google op dagen- en tijden die er écht toe doen.
3. Instellingen op device-niveau
Sinds de enorme toename in het gebruik van mobiele devices (mobiele telefoons en tablets) merk ik veel verschil tussen de advertenties die vertoont zijn op deze type apparaten. Is uw website bijvoorbeeld niet optimaal voor mobiele telefoons? Dan heeft het weinig zin om te adverteren in Google op mobiele gebruikers. Waarom zou u immers hoog in Google willen staan op devices waar uw website niet voor geoptimaliseerd is? Houd echter rekening met conversie attributie. Het kan goed zijn dat uw potentiële klant met u in contact komt via een Google AdWords advertentie op een tablet, maar vervolgens via een desktop device actie onderneemt. Het is dus essentieel om Google AdWords campagnes ook vanuit Google Analytics te analyseren alvorens conclusies te trekken en de campagne hier op aan te passen.
Over de Auteur
Gerbenl schrijft artikelen over Google AdWords (tips en informatie).
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen