9 Tips om data in te zetten voor jouw bedrijf. - Artikelpost

9 Tips om data in te zetten voor jouw bedrijf.

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 88 | Aantal woorden: 427 | Datum: | 0 commentaar

Er worden door bedrijven heel wat foute beslissingen genomen door het verkeerde gebruiken van data. Lees hier hoe dat komt, maar vooral hoe je data voor je kan laten werken om een datagedreven onderneming te krijgen. Onze 8 tips helpen je daarbij.

HOE WORDT JE EEN DATAGEDREVEN ORGANISATIE?

Een grote valkuil van data-gedreven ondernemen is om eraan te beginnen zonder het juiste doel voor ogen te hebben. Dan kunnen A/B-tests ook allemaal onzinnig blijken te zijn; je kiest dan nog steeds uit alleen maar slechte oplossingen. Ga daarom terug naar de basis en begin bij je onderneming, want als je aan het gokken bent op data waar je misschien ooit iets mee denkt te kunnen dan ben je waarschijnlijk een hoop verwarring aan het maken. Je raakt de focus kwijt omdat er zoveel onzinnige data is. Bovendien geef je een onzinnige hoeveelheid geld uit aan dure marketingbureaus, data opslagcapaciteiten en de tijd van jezelf en je medewerkers.

8 TIPS OM ALS ORGANISATIE DATAGEDREVEN TE WORDEN

  1. Begin te kijken vanuit ondernemerschap, wat wil je bereiken? 
  2. Zorg voor randvoorwaarden, zoals budget, kennis, capaciteit en beschikbaarheid. 
  3. Denk na hoe je dat wat je wilt bereiken meetbaar kan maken. 
  4. Stel duidelijke en reële doelen, bijvoorbeeld 20% meer nieuwe klanten. 
  5. Zorg dat er een sponsor is vanuit het management, management buy-in is cruciaal. 
  6. Data is slechts een middel en geen doel, belangrijk om je dat te realiseren.
  7. Doe geen A/B-tests als je niet weet wat je er mee wilt bereiken. 
  8. Begin pas met data als aan al deze voorwaarden voldaan is. 
Data is niet altijd waardevol, het ligt eraan hoe je het gebruikt. Je moet het raffineren, het kost je tijd en geld en daarna moet je er ook nog wat mee doen. Alleen het doen van A/B-tests of het maken van een leuk dashboard maakt een organisatie niet datagedreven. Daarvoor moet data verweven zijn in het hele marketing- en salesproces. Je kunt niet zomaar één onderdeel van dit proces selecteren en zeggen dat je datagedreven bent. Ons hele artikel is te vinden op: https://strictlydigital.nl/ben-jij-doeltreffend-datagedreven/


Over de Auteur

Mijn naam is Frenk Nijenhuis, werkzaam bij Strictly Digital, een marketingbureau dat datagedreven te werk gaat voor haar klanten.

Bekijk hier onze site: https://strictlydigital.nl/ 

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
ComputerComputer

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[349 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[147 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[116 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo