Aan de slag met online marketing
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Lotte | Via Artikel Post
Gezien: 590 |
Aantal woorden: 522 |
Datum: Wed, 30 Sep 2020 |
0 commentaar
Om succesvol te zijn in online marketing zijn 5 zaken heel belangrijk. Dit zijn: SEO, featured snippets, social media, chat en het gebruik van landingspagina's. Nu vraag je je vast af wat deze termen nu eigenlijk betekenen. Geen zorgen, hieronder zal ik ze term voor term uitleggen.
De inzet van SEO
SEO is een dure term voor 'zoekmachineoptimalisatie'. In simpele bewoording: hoe wordt je pagina het best gevonden op Google. Zonder inzet van SEO is je pagina onvindbaar tussen alle andere websites. Het is dus belangrijk goed te weten waar je klant naar op zoek is. Hiervoor gebruik je zoekwoordonderzoek, onderzoek waarbij je probeert te bedenken op welke termen potentiële bezoekers zoeken. Deze termen probeer je extra vaak in je artikel terug te laten komen.
Het gebruik van featured snippets
Featured snippets zijn snelle zoekresultaten op google waar direct antwoord wordt gegeven op je vraag. Als je pagina als featured snippet op Google belandt ben je ervan verzekerd dat je veel bezoekers krijgt. Deze zijn daarom erg belangrijk voor je website. Zorg er altijd voor dat je pagina een logische indeling heeft, dan is de kans dat je pagina een featured snippet wordt een stuk groter..
Social media bijhouden
Het is belangrijk je social media kanalen goed bij te houden. Dit zijn namelijk belangrijke plekken om gevonden te worden. Plaats regelmatig relevante content.
Chat
Als je website al wat bezoekers heeft loont het om een chat-functie te gebruiken. Dit zorgt ervoor dat potentiële klanten op een laagdrempelige manier met je in contact kunnen komen.
Tegenwoordig is het zelfs al mogelijk chatbots in te zetten. Hierdoor kan je zonder al teveel moeite in contact komen met je klanten.
Het gebruik van landingspagina's
Een landingspagina is een pagina waar iemand op terecht komt vanuit bijvoorbeeld google, dit is een andere pagina dan je homepage. Maar waarom zou je dat doen? Stel, je probeert iets te verkopen. Iemand die via google op je site terechtkomt is er waarschijnlijk voor de eerste keer. Via je landingspagina kan je diegene bijvoorbeeld een proefpakket aanbieden. Iets waar iemand die voor de tweede of derde keer op je site komt niet in geïnteresseerd is.
Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt gehad. Heb je behoefte aan wat voorbeelden? Hieronder vind je een paar bedrijven die bijvoorbeeld een online marketingbureau Ede inzetten:
- Een bedrijf dat gespecialiseerd is in gashaard kopen, zet online marketing in.
- Een bedrijf dat gespeciliseerd is in suar boomstamtafels zet ook online marketing in.
Over de Auteur
Lotte van De Marketing Reus
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen