Artikel marketing, hoe werkt het?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: RBOnline | Via Artikel Post
Gezien: 1292 |
Aantal woorden: 640 |
Datum: Tue, 21 Jan 2014 |
0 commentaar
Zoekmachine optimalisatie is een wezenlijk onderdeel als het gaat om het laten ranken van een website in de Google index. Content marketing is hier een hele interessante en populaire methode voor, die vaak wordt aangehouden door zoekmachine optimalisatie experts. Artikel marketing houdt in dat er gerelateerde webteksten worden toegevoegd op bijvoorbeeld andere gerelateerde) internetsites en/of artikelwebsites, waarin een linkje staat naar jouw eigen website. De grootste en meest belangrijke zoekmachine ter wereld; Google hecht erg veel waarde aan vers geschreven tekst, waardoor het van cruciaal belang is dat artikelen met de nodige concentratie worden geschreven. Waardigheid van het artikel gaat boven alles. Natuurlijk is het ook van cruciaal belang om je eigen website op frequente basis aan te vullen met goede nieuwe tekst. Je website blijft namelijk up-to-date en interessant voor bezoekers als je deze bijvoorbeeld wekelijks bijhoudt met frisse nieuwe tekst. Belangrijk is dat de bezoeker een meerwaarde ziet in de tekst die je op internet plaatst. De tekst dient dus bij voorkeur een informatief karakter te hebben.
Artikelen en Social Media
Vanzelfsprekend is het erg belangrijk om je content te delen op Social Media. Op dit moment gaan Social Media marketing en artikel marketing hand in hand. Facebook en Twitter zijn namelijk ontzettend interessant en ideaal om artikelen te verspreiden. Een grote groep mensen onderschat de sterkte van sociale media. Er bestaat echter geen twijfel meer dat Social Media één van de belangrijkste marketing tools is. Laat dit dus in je voordeel werken. Op het moment dat een artikel publiceert op bijvoorbeeld Facebook en/of Twitter, zal je ervaren dat het niet veel tijd nodig heeft voordat deze wordt opgemerkt en wordt gedeeld door andere mensen. Als je natuurlijk zorgt voor een informatief blogbericht, dat mensen iets te bieden heeft. Wat zou je nog meer willen dan dat je content zichzelf verkoopt en zichzelf onder de aandacht brengt bij de mensen. Hierdoor zal natuurlijk ook je website meer exposure krijgen, met als gevolg dat je website een stuk interactiever wordt en meer gaat leven. Social Media is dé ideale manier om je artikel te delen.
Zorg er voor dat je artikel Google proof is
Google is waarschijnlijk één van de meest belangrijke bezoekers op je website. Google is van grote invloed op het eventuele succes van je website. Zorg er daarom altijd voor dat je schrijft volgens de richtlijnen van Google. Wil je hoger scoren in Google? Zorg er dan altijd voor dat de artikelen die je creëert door Google goed worden beoordeeld. Dit is van groot belang. Dit wil je natuurlijk, aangezien je op die manier veel relevante bezoekers op je website laat komen. De meest belangrijke van deze richtlijnen waaraan de content moet voldoen worden hieronder toegelicht.
Denk altijd aan de opmaak van je artikel, dit is erg belangrijk. Zo gebruik je bijvoorbeeld HTML H-tags, om tussenkopjes aan te duiden en zorg je voor een goed taalgebruik. Een tekst zonder schrijffouten en grammaticale dwalingen is erg belangrijk. Artikelen moeten snel de lezer weten over te halen om het bericht te lezen. Een boeiende kopregel is daarom erg belangrijk om te gebruiken voor je bericht. Spelling is zoals gezegd van groot belang, maar ook speelt emotie van de lezer een belangrijke rol. Probeer hierop in te spelen. Wanneer je een stuk content schrijft met als doel een product of dienst aan te prijzen, zorg er dan altijd voor je tekst wervend is en aanspoort tot een actie.
Over de Auteur
RB Online verzorgt informatie die voor iedereen toegankelijk is.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen