FB pix Artikel op twee sites zetten onverstandig - Artikelpost

Artikel op twee sites zetten onverstandig

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 1318 | Aantal woorden: 703 | Datum: | 0 commentaar

Op Facebook, in de groep "Ondernemer durf te vragen", zag ik een vraag staan over het plaatsen van een tekst / artikel op meerdere sites. De vraagsteller gaf aan dat ze van diverse webexperts had begrepen dat het onverstandig zou zijn om een artikel op 2 verschillende websites te zetten. Want, zo schreef ze, dan Google zou beide sites lager waarderen. Ze stelde de vraag omdat, en dat komt vele bloggers / schrijvers bekend voor vermoed ik, andere mensen een artikel van haar (netjes met bronvermelding) op hun eigen website zouden willen zetten. En dit kan nuttig zijn voor het vergroten van de naamsbekendheid, het verbeteren van de eigen vindbaarheid, extra bezoekers naar de site, etc. Eigenlijk de redenen waarom gebruikers ook artikelen plaatsen op deze Artikel Marketing website. Maar wil je jouw artikel wel op andere sites laten zetten als dit inhoudt dat Google alle sites strafpunten gaat geven of op andere wijze slechter gaat waarderen?

Op deze artikel marketing website is "Duplicate Content" (dus identieke teksten op verschillende websites plaatsen) ook een belangrijk onderwerp. Het is daarom van belang om te weten hoe Google om gaat met "duplicate content". De conclusie is dat Artikel Post liever uniek geschreven artikelen op haar website plaatst.

Bij het zoeken naar informatie over Google en dubbele teksten kom je veel experts tegen op internet die er een mening over hebben. En sommige experts spreken elkaar zelfs tegen (dat geldt trouwens ook voor andere SEO gerelateerde onderwerpen). Voorop staat echter dat de echte Expert, dus de persoon die weet hoe Google de zoekmachine intern werkt, toch echt wel Google zelf is. Maar ook Google geeft wel eens wat geheimen prijs via bijvoorbeeld de diverse hulp pagina's van Google, via Webmaster Tools en bijvoorbeeld via "Matt Cutts". Je kunt Matt volgen op zijn blog (www.mattcutts.com/blog/) en op Youtube staan diverse video's van Google zelf (youtube.com/user/GoogleWebmasterHelp).

Wat is er bekend met betrekking tot gedupliceerde teksten versus Google? Google is geen fan van Duplicate Content. Google heeft daarom zeker wel maatregelen getroffen om Duplicate Content te kunnen vinden (o.a. in de Google Panda Update). Maar het is ook bekend dat Google zelden een site daarvoor zal bestraffen tenzij ze de indruk hebben dat de site moedwillig de boel probeert te belazeren. Zodoende is het plaatsen van dezelfde tekst op een andere site maar mét bronvermelding al een indicatie dat je het "eerlijk" doet. Dus geen zorgen!

Geen strafpunten dus, maar het overnemen van andermans tekst gaat je echter ook niets opleveren (waardering van Google op gebied van vindbaarheid / pagerank / etc.). Zodoende willen wij geen artikelen op deze promotie site die in identieke vorm al elders staan. Google probeert daarnaast ook vast te stellen welke site het 1e was met de tekst en dus vermoedelijk de oorspronkelijke auteur / schrijver is. Die 1e site krijgt dus de waardering. Zet een artikel dus wel eerst op jouw eigen site en pas daarna op externe sites als je zelf de waardering wilt krijgen. Echter doe je dit niet wanneer je met jouw artikel inderdaad promotionele intenties hebt (de reden waarom mensen unieke artikelen zetten op deze Artikelpost site), nee dan gun je die externe site juist de waardering van Google in ruil voor naamsbekendheid voor jezelf, extra verkeer van hun site naar de jouwe.

Kortom, jouw tekst in identieke vorm (of slechts licht aangepast) op andere sites zetten dat zal geen strafpunten / minpunten opleveren of er zelfs voor zorgen dat je op de Google blacklist komt. Maar iederen dient zich wel aan de regels te houden en dat is dat je op zijn minst een bronvermelding erbij zet. De sites die dupliceren krijgen geen waardering van Google voor het plaatsen van teksten die mensen ook al op een andere site kunnen lezen. 



Over de Auteur

Artikelpost is een Artikelmarketing website, waar je bijvoorbeeld ook persberichten kunt plaatsen.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar RSS

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
BoekenBoeken

Epic Content Marketing, Second Edition: Break through the Clutter with a Different Story, Get the Most Out of Your Content, and Build a Community in Web3
Epic Content Marketing, Second Edition: Break through the Clutter with a Different Story, Get the Most Out of Your Content, and Build a Community in Web3

€ 19,99
Toon product

Dit is content marketing
Dit is content marketing

€ 42,94
Toon product

Epic Content Marketing
Epic Content Marketing

€ 31,10
Toon product

Content Marketing
Content Marketing

€ 18,00
Toon product

High-Impact Content Marketing
High-Impact Content Marketing

€ 30,07
Toon product

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Niels78
[393 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[212 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[150 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
Admin
[108 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo