Artikelen schrijven
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: RBOnline | Via Artikel Post
Gezien: 1086 |
Aantal woorden: 595 |
Datum: Thu, 22 May 2014 |
0 commentaar
SEO is een niet te missen element als het gaat om het vindbaar maken van een website. Blog marketing is hier een hele interessante en populaire methode voor, die vaak wordt gebruikt door Google experts. Als we praten over artikel marketing, spreken we over het plaatsen van gerelateerde blogberichten op bijvoorbeeld websites van derden of op je persoonlijke website, met een hyperlink in de tekst daarin opgenomen. De grootste en meest belangrijke zoekmachine ter wereld; Google hecht erg veel waarde aan vers geschreven informatie, waardoor het van cruciaal belang is dat content met de nodige aandacht worden geproduceerd. Waardigheid van het artikel is het belangrijkst. Content marketing houdt niet alleen in dat er artikelen geplaatst worden op andere websites, maar betekend ook dat je de specifieke te optimaliseren site regelmatig uitbreidt met nieuwe (nieuws)berichten. Je website blijft namelijk geupdate en van informatieve aard wanneer je deze vaak vernieuwt met frisse nieuwe tekst. Wanneer je een artikel maakt voor op je website, of voor een externe website, zorg er dan altijd voor dat de content informatief is geschreven. Bezoekers moeten er iets mee kunnen.
Maak gebruik van Social Media
Zodra je een nieuwe webtekst hebt opgesteld voor je persoonlijke internetsite, of voor een externe website, is het belangrijk om deze uiteraard te ‘sharen’ via Sociale Media als Facebook en Twitter. Social Media is anno 2014 niet meer weg te denken uit de maatschappij en is een ontzettend sterke tool. Wanneer je een artikel shared via Social Media (Facebook, Twitter etc.), is de kans groot dat deze erg snel rond gaat op internet en binnen no-time bij een heleboel internetgebruikers onder de aandacht komt. Het gebeurd vaak dat geïnteresseerde lezers een verwijzing naar je geschreven content plaatsen op hun eigen blog of Social Media profiel, waardoor er een zogeheten ‘snowball` effect kan ontstaan. Social Media is dé manier om je artikel te promoten.
Schrijf volgens de richtlijnen van Google
Google is waarschijnlijk één van de meest belangrijke bezoekers op je website. Google kan een website maken of breken. Hanteer altijd de richtlijnen van Google bij het schrijven van tekst. Als je artikel op waarde wordt geschat door Google, ligt het voor de hand dat je webtekst hoog in Google wordt geplaatst. Op deze manier kun je namelijk veel bezoekers naar je website halen, zonder daar veel moeite voor te hoeven doen. Zorg er daarom iedere keer opnieuw voor dat je je houdt aan de richtlijnen van Google. Houdt er daarom altijd rekening mee dat je geschreven content aan een aantal noodzakelijke kwaliteitseisen voldoet. Denk altijd aan de opmaak van je artikel, dit is erg belangrijk. Gebruik altijd de H-tags, waarmee je subcategorieën kunt aanduiden en gebruik logische en eenvoudig te lezen zinnen. Wanneer je een artikel type is het cruciaal om spoedig de aandacht van de lezer te trekken. Een pakkende titel kan hiervoor de oplossing zijn. Zoals eerder viel te lezen is grammatica dus van essentieel belang, maar ook speelt emotie van de lezer een belangrijke rol. Probeer in te spelen op de behoefte en emotie van de lezer. Vooral als het gaat om verkopende artikelen, is het belangrijk om de potentiele lezer te overtuigen.
Over de Auteur
RB Online schrijft informatieve artikelen over uiteenlopende onderwerpen.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen