Doorgaan met misleidende reclame na einde handelsrelatie
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: toongewoon | Via Artikel Post
Gezien: 957 |
Aantal woorden: 320 |
Datum: Fri, 30 Jan 2015 |
0 commentaar
De Reclame Code Commissie (RCC) heeft onlangs een uitspraak gedaan in een geschil dat was aangespannen door Unilux, een producent van horren. De dealer van het merk had haar website niet veranderd nadat het dealerschap was beëindigd. Het was vervolgens de vraag of de dealer mocht mededelen dat zij horren van het merk Unilux verkocht, terwijl het dealerschap al was beëindigd.
Er was tussen de dealer en Unilux een geschil ontstaan over de wijze van het beëindigen van het dealerschap. Nu duidelijk is dat de beëindiging heeft plaatsgevonden wordt er door de RCC geoordeeld dat het verstrekken van informatie over de beschikbaarheid van Unilux-producten misleidend is. Tevens kan de consument daardoor wordenen beïnvloed bij het aanschaffen van een product terwijl hij het anders niet zou aanschaffen. Om deze redenen zijn de reclame berichten van de voormaling dealer over de Unilux producten misleidend verklaard.
Om dit te voorkomen zijn er een aantal belangrijke punten om aandacht aan te geven. Zo voorkom je geschillen over de beëindiging van een dealerschap met een goede schriftelijke afspraak. Het blijkt vaak dat een geen goede afspraken zijn vastgeleged over de gevolgen van het stoppen van een handelsrelatie.
Lees verdere tips voor het voorkomen van geschillen over de beëindiging van een dealerschap:
Over de Auteur
Lawyers in Business
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen