Een ervaren tekstschrijver voor SEO
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Tekstklik | Via Artikel Post
Gezien: 825 |
Aantal woorden: 1059 |
Datum: Mon, 24 Oct 2016 |
0 commentaar
Internetmarketing ook wel SEO marketing, is tegenwoordig een onmisbaar onderdeel voor bedrijven.
Het grootste verschil voor een tekstschrijver tussen het schrijven van normale teksten en SEO-teksten is dat de hele tekst gericht moet zijn op het beantwoorden van een specifieke vraag. Bij een SEO-tekst moet je kunnen inspelen op een behoefte. Die behoefte wordt van tevoren geformuleerd door zoekwoorden. Als een persoon iets zoekt, gaat dat vaak in een combinatie van woorden. Een tekstschrijver moet op zoek gaan naar die ideale woordcombinatie om antwoord te kunnen geven op die zoekvraag. Daarmee bepaalt een bedrijf z’n positie in Google.
Formuleren van zoekwoorden
De combinatie van die zoekwoorden moet een SEO tekstschrijver vervolgens op de juiste plekken in een tekst plaatsten. Daarmee krijgt de tekst relevantie. Relevant voor de bezoeker en zijn zoekvraag. Een tekstschrijver moet bepalen op welke woorden hij gaat ranken.
Het hebben van een relevante pagina kan voor veel zoekwoorden al voldoen zijn om hoog te ranken. Met longtail zoekwoorden heb je een specifieke combinatie van woorden rond de 4 woorden. Dit bijvoorbeeld zijn: ‘vegetarisch restaurant Amsterdam voor gezinnen’. Als je echter op competitieve zoekwoorden wilt ranken, zoekwoorden met een hoog zoekvolume, dan moet je meer kwaliteit gaan leveren. Dat wordt ook wel content genoemd. Een tekstschrijver die gespecialiseerd is in content, weet precies hoe de tekst moet worden opgebouwd.
Waardevolle content
De zoekmachines van Google brengen alle zoekwoorden, onderwerpen en andere factoren in kaart. De bezoeker staat centraal.
Maar hoe zoekt een gemiddelde bezoeker?
- Een bezoeker heeft een bepaalde behoefte. Deze zet hij om naar korte trefwoorden (de zoekwoorden).
- Google stelt vervolgens relevante websites voor. De bezoeker kan zelf door de titel en beschrijvingen een keuze maken uit het aanbod.
- De bezoeker kiest uit het zoekresultaat en klikt door naar de website.
- Dan beslist de bezoeker of de website interessant (genoeg) is.
Waaraan moeten SEO-teksten voldoen?
SEO staat voor het organische gedeelte van Google. Een zoekopdracht in Google geeft altijd organische resultaten. Een SEO-tekst voor het web moet door een tekstschrijver volledig afgestemd zijn op deze zoekopdracht. Een ervaren tekstschrijver zal altijd balans van vinden tussen een relevant artikel maar ook zeker met een kwalitatief goede tekst.
Een kwalitatief goede tekst komt betrouwbaar over en zal goed beoordeeld worden.
Waar vind ik een tekstschrijver gespecialiseerd in SEO?
Er zijn veel tekstschrijvers die ervaring hebben met SEO. Op een platform als Tekstklik.nl kun je door de slimme zoekfilters direct een geschikte tekstschrijver SEO vinden. Zo wordt ook jouw bedrijf goed zichtbaar in Google.
Over de Auteur
Oprichter van Tekstklik. Het handige platform met tekstschrijvers en vertalers.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen