Gamification deel 1: de Algemene Game Mechanics
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: neuveldenda | Via Artikel Post
Gezien: 473 |
Aantal woorden: 565 |
Datum: Fri, 14 Jan 2022 |
0 commentaar
Dit artikel is het eerste deel van een zevenvoudige serie over Gamification en de 52 game mechanics die je kunt gebruiken om gamification toe te passen in de digital customer journey. In dit deel gaan wij het hebben over de algemene game mechanics die je in ieder geval moet gebruiken bij het inzetten van Gamification.
Game Mechanic 1: On Boarding
De eerste stap, is de start van de game. De game mechanic die als eerste moet worden ingezet is ‘on boarding’. Niemand houdt van lezen, en zeker geen dikke handboeken om een game te begrijpen. Daarom zullen de eerste levels in de game eenvoudig moeten zijn, waarbij de verschillende game elementen en het verhaal worden uitgelegd.
Game Mechanic 2: Signposting
Gebruik borden om de gamer de juiste weg te wijzen, zodat de gamer niet vast komt te zitten in de game. Misschien ken je het gevoel dat je in het eerste level al totaal niet weet wat je moet doen, en je niet uit de eerste wereld komt. Hoe jonger de gamer, hoe beter die het begrijpt. Het duidelijk uitleggen in de game wat er gedaan moet worden in Casual Games is de belangrijkste oorzaak dat Casual Games bij ouderen een zo groot succes is.
Game Mechanic 3: Theme
Een game moet een thema hebben, waar het gaat het over? Dit is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. de succesformule is dat je een bekende game als refferentie gebruikt, en hier een eigen draai aan wordt gegeven. Een bekend voorbeeld hiervan is Panda Hero van Mindscape. De game heeft de uitstraling van Kungfu Panda, een bekende film franchise, maar de gameplay heeft zijn eigen unieke features.
Game Mechanic 4: Story
Naast het Thema is het noodzakelijk dat de Game een verhaal heeft. In een intro animatie wordt een verhaal verteld, waardoor de gamer een bepaalde beleving krijgt bij de game. Een mooi verbeeld hiervan zijn de Casual Games die gaan over het bezoeken van bekende steden, zoals bijvoorbeeld Parijs. Door het verhaal wordt de gamer meegenomen in de belevenissen tijdens de reis, en gaat de casual gamer zijn wereld uit, terwijl die thuis achter een gaming device zit, bijvoorbeeld een PC.
Zoals gezegd is dit deel 1 van de serie, in het volgende deel gaan wij verder over de sociale elementen die je kunt incorporeren in de game. De definitie van Gamification is: maak complexe zaken eenvoudig, door luchtige game elementen toe te voegen aan je 'customer journey’. Door het gebruik van de game mechanics wordt de betrokkenheid van de consument bij een product vergroot, waardoor de conversie hoger wordt.
Over de Auteur
De auteur is een gaming industry veteran, met meer dan 25 jaar actief in gaming.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen