Het belang van een goede titel in emailmarketing
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: bartleynen | Via Artikel Post
Gezien: 1697 |
Aantal woorden: 620 |
Datum: Thu, 22 Sep 2011 |
0 commentaar
Een goede titel voor je email kiezen
Ondanks het feit dat sociale kanalen niet meer weg te denken zijn uit het internet marketing-landschap, kan je het succes van een online campagne nog steeds grotendeels afmeten aan de effectiviteit van je emailmarketingstrategie.
En, er bestaat geen belangrijker ingrediënt voor een geslaagde email dan een titel die noopt tot het openen van je email. Om dit effect te bereiken kan je een aantal tips toepassen die de zogenaamde 'open'-rates van je emails gegarandeerd zullen verhogen...
7 concrete tips om de 'open-rates' van je emails te verbeteren
- gebruik tegenstrijdigheid en verwarring: een titel die nergens op slaat triggert een behoefte aan verduidelijking en wakkert de nieuwsgierigheid aan. De kunst bestaat er in om deze headline dan te verwerken in hetgeen je in je email vertelt. Gebruik hetgeen je in je titel zegt indien mogelijk als een metafoor voor hetgeen je in je email zelf zegt… (bijvoorbeeld: “Swingende baby verslaat de president...”)
- gebruik de naam van een beroemd persoon in je titel om meer aandacht te krijgen… (bijvoorbeeld: “Wedden dat Bart De Wever dit niet weet…” als je iets over gezond gewicht te vertellen hebt)
- combineer deze twee laatste technieken en je hebt gegarandeerd een knaller van een titel: “Bart De Wever lanceert een website over chimpansees”
- doe een controversiële uitspraak, waardoor mensen direct het gevoel krijgen van 'Hé, dat kan toch niet...' (bijvoorbeeld “Zoekmachineoptimalisatie is onzin”)
- gebruik woorden als gratis, kosteloos, of ‘0 €’ in je titel, maar wees ervan bewust dat het woord ‘gratis’ de spamfilters van je emaillijst in werking kan stellen…
- de 'slecht nieuws'-strategie: een negatieve titel krijgt sowieso aandacht. Mensen lezen vaak liever slecht dan goed nieuws, waarom zouden ze anders kranten lezen? (bijvoorbeeld: “Slecht nieuws: ...”, “Ik ben bedrogen…”, “We moeten sluiten” of “We zijn gisteren beroofd”)
- Maak het persoonlijk door woorden als ‘jij’ en ‘jouw’ in je titels te gebruiken. Je lezer voelt er zich door aangsproken waardoor hij zich meer verbonden voelt met hetgeen je schrijft, bijvoorbeeld “Dit vind je zeker leuk”, “Ik heb je in de steek gelaten” of “Je emailmarketing strategie ‘suckt’”
Een bijkomende tip die ik zelf pas onlangs ben beginnen toepassen wil ik je evenmin onthouden: zorg ervoor dat je eerst je email schrijft en pas op het einde je email titel selecteert. Begin je hoofd niet te breken over het vinden van een ronkende email titel als je nog niet weet wat je precies hebt geschreven.
Een beginnersfout houdt vaak in dat mensen wel met een geweldige titel op de proppen komen, maar dat de inhoud van de email zelf de verwachtingen niet in kan lossen, of erger nog, dat de titel niet klopt met de inhoud van de email. Zoals men vaak zegt, is 'the money in (the relationship with) the list' en het spreekt voor zich dat een lezer die een dergelijke ervaring heeft de volgende keer zich niet meer de moeite zal getroosten om je emails te openen...
Over de Auteur
Bart Leynen is online marketing consultant en is gespecialiseerd in het gebruik van sociale media, video marketing, en automatische opvolgsystemen die bedrijven toestaan meer winst te maken. Op zijn website krijg je tips & tricks waarmee je meer bezoekers naar je website kan halen en hen kan coverteren tot trouwe klanten. - http://www.bartleynen.be
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen