Het belang van goede titels schrijven
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: urban101 | Via Artikel Post
Gezien: 1227 |
Aantal woorden: 451 |
Datum: Tue, 9 Apr 2013 |
0 commentaar
In de wereld van internetmarketing zijn er twee soorten mensen die teksten schrijven, namelijk de SEO specialisten en de copywriters. En over het algemeen kan de copywriter nog wel eens in de clinch liggen met de SEO specialist, wanneer het om het schrijven goede titels gaat. Met titels worden de title tags en heading tags bedoeld voor websites, video's op video site, blogberichten en onderwerpen van bijvoorbeeld emails.
De insteek van een SEO specialist is namelijk een stuk anders dan die van een copywriter. Voor een copywriter is het vooral belangrijk dat de tekst goed overkomt bij een bezoeker en dat het geschreven is voor een bepaalde doelgroep. Terwijl het doel van een SEO specialist het trekken van meer bezoekers op relevante zoekwoorden is.
Wat zijn nu goede titels?
Goede titels zijn titels de aandacht van jouw bezoekers aantrekken, tenminste dat zou je denken. Vanuit SEO-oogpunt is het belangrijk dat het bepaalde zoekwoord terugkomt in alle titels van de tekst. Maar wat is nu beter?
De copywriter onderscheidt zich vooral in het schrijven van titel. De titels die een copywriter schrijft zijn vaak uniek, grappig, bijzonder en grijpen de bezoeker aan. Een copywriter wilt met een titel een emotie losmaken. Emotie is daarnaast een belangrijke factor bij online marketing.
Wanneer je geen emotie bij de bezoeker losmaakt, dan laat je veel liggen. Bezoekers zullen je website links laten liggen. Jouw bezoekers zijn namelijk niet op zoek naar losstaande informatie, maar naar informatie wat voor hun toegevoegde waarde is. Met spraakmakende titels haal je jouw bezoekers in, maar geef je bezoekers dan ook wat ze zoeken. Wanneer de titel aantrekkelijk is maar de content is saai, dan wek je verkeerde verwachtingen. Dit noemen ze in de marketingwereldje ook wel verwachtingsmanagement.
Waar vind je de goede balans met schrijven van titels
Vanuit SEO-oogpunt is het belangrijk om de belangrijkste zoekwoorden in de titel te vermelden en natuurlijk ook in de content. Het is belangrijk om een goede balans te hebben in het schrijven van je titels. Om zeker te zijn van je zaak kun je het beste een SEO copywriter inhuren. Het is een specialist die zowel SEO specialist als copywriter is. Door een SEO copywriter uit te besteden bent u verzekerd van goede content en content die je doelgroep aanspreekt.
Over de Auteur
Erwin Verbeek is een SEO specialist die na 5 jaar werken in de E-commerce bij verschillende bedrijven zijn eigen bedrijf Online Ambition is gestart.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen