Het is niet alleen om de links
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: stijndriessen | Via Artikel Post
Gezien: 1614 |
Aantal woorden: 346 |
Datum: Sun, 17 Jan 2010 |
0 commentaar
Genoeg artikelen referen naar het belang om online zoveel mogelijk links te verzamelen om een hogere score in Google te bereiken. Dit fenomeen wordt ook wel linkbuilding genoemd of Search Engine Optimalisation. Zoals bij velen bekend gaat het dan daarbij om:
- Goede anchor-text (linktekst);
- Relevantie van de website;
- Plaats van de link op de website (in tekst, tussen andere links);
- Hoeveelheid links op de paginas;
- No-follow vs do-follow links;
- Autoriteit van de website;
- etc.
Hoe belangrijk ook allemaal, ik ben van mening dat je het niet alleen voor de links zou moeten doen (LET OP: ik zeg niet dat het onverstandig is om een link op te nemen in een artikel of verwijzing op andere sites, integendeel). Andere factoren die ik ook zeker belangrijk acht zijn de volgende twee:
- Net zoals een reden van advertertenties, geeft het naamsbekendheid;
- Plaatsen om artikelen te posten, zoals deze artikel site geeft naast een link ook nog extra kans om je te profileren als bedrijfzijnde. Je kunt je kennis/expertise delen om zo vertrouwen te wekken.
Daarnaast blijf je door rond te luren op het internet tussen artikelen op de hoogte van de algemene ontwikkelingen en doe je zo dus weer extra kennis op. Zo ben ik het dus ook helemaal eens met David Meerman Scott die ook een voorstander is van kennis delen als P.R. tool. Artikelsites zijn dus meer dan enkel backlinks te verwerven, het is goed voor je naamsbekendheid en het delen van expertise om vertrouwen te winnen en uiteindelijk dus meer klanten.
Over de Auteur
Stijn Driessen is internet marketeer bij Easy Zoekmachine Optimalisatie. Hier is hij verantwoordelijk voor vele campagnes om hoog te scoren in Google.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen