Inbound marketing door een online marketing bureau
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: sannevermeulen | Via Artikel Post
Gezien: 814 |
Aantal woorden: 670 |
Datum: Mon, 5 Oct 2015 |
0 commentaar
Online marketing wordt steeds belangrijker voor bedrijven. Als bedrijven niet online aanwezig zijn, worden er veel potentiële klanten misgelopen. Maar hoe kun je online marketing nou het beste inzetten? Vroeger werd er veel gebruik gemaakt van outbound marketing, het gebruikmaken van een push strategie met banneradvertenties en printcampagnes. Dit verschuift tegenwoordig steeds meer naar inbound marketing. Hierbij wordt er gebruik gemaakt van een pull strategie, waarbij er relevante content wordt gedeeld en er gebruik wordt gemaakt van relevante keywords. Dit kan een belangrijk aspect zijn om mee te nemen in de keuze voor de juiste online marketing. Hierbij kan een online marketing bureau je helpen.
Outbound marketing
Zoals al werd aangegeven wordt er bij outbound marketing gebruik gemaakt van een push strategie. De informatie wordt doorgegeven aan de consument zonder echte waarde toe te voegen. Je kunt hierbij denken aan printadvertenties, televisie, radio, koude acquisitie en direct mail. De communicatie is heel eenzijdig, er is geen sprake van dialoog. Vaak wordt deze vorm van communicatie als een beetje ongewenst gezien. Mensen zijn niet direct op zoek naar jouw product of dienst en toch worden ze ermee overladen.
Inbound marketing door een online marketing bureau
Bij inbound marketing is dit juist helemaal niet het geval. Bij deze vorm van online marketing wordt er gebruik gemaakt van een pull strategie. Hierbij worden bezoekers op een natuurlijke manier binnengehaald, er wordt namelijk waardevolle content gedeeld. Bezoekers bereiken je via zoekmachines, dat wil dus zeggen dat ze al interesse hebben in jouw product of dienst. Ook worden er bezoekers binnengehaald via verwijzingen en sociale media. Inbound marketing is ook vaak veel effectiever. Aangezien mensen zelf naar jouw product of dienst op zoek zijn, wordt het juist vaak beschouwd als hulpvol in plaats van ongewenst. Ook kun je de resultaten makkelijk meten en is het vaak goedkoper dan outbound marketing. Marketeers hebben bij deze vorm van online marketing dus ook de taak om waarde toe te voegen. Deze vorm van communicatie is actief en tweezijdig. Het is natuurlijk lastig om hier zelf mee aan de slag te gaan, een online marketing bureau kan je hier goed bij helpen. Zij zijn hier in gespecialiseerd en houden rekening met de doelen die jij voor ogen hebt.
Over de Auteur
Sanne Vermeulen
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen