Inzetten van Online Reputatiemanagement - Artikel Post - Artikel Marketing

Inzetten van Online Reputatiemanagement

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: YTokaya
Gezien: 919 | Aantal woorden: 375 | Datum: Mon, 21 Jan 2013 | 0 commentaar

Online Reputatiemanagement is het managen van uw reputatie online. Online Reputatiemanagement wordt ook wel afgekort als ORM. Wanneer u zeker wilt zijn van een goede reputatie is Online Reputatiemanagement erg belangrijk.

Hobbels op de weg naar een goede online reputatie

De weg naar een goede reputatie zal niet voor iedereen gemakkelijk verlopen. Soms zijn er wat hobbels op de weg naar een goede reputatie. Deze hobbels kunnen zich uiten in negatieve berichten op het internet. Deze negatieve berichten dienen zo snel mogelijk uit het zicht gehaald te worden. Negatieve berichten op internet kunnen namelijk het aanzien van u als persoon of van uw bedrijf negatief beïnvloeden.

Wat is Online Reputatiemanagement?

Online Reputatiemanagement is concreet het managen van de reputatie van een persoon of bedrijf. Met Online Reputatiemanagement kunt u er onder andere voor zorgen dat negatieve berichten een lagere positie krijgen in de zoekresultaten van zoekmachines. Positieve en neutrale berichten worden dan boven de negatieve berichten geplaatst. Door het plaatsen van deze berichten worden de negatieve berichten naar lagere posities gedrukt in de zoekresultaten. Hierdoor zullen potentiële klanten eerst de positieve en neutrale berichten tegenkomen. 90% van de mensen kijkt niet verder dan pagina 1 van de zoekresultaten. Er is dus een grote kans dat de negatieve berichten niet meer gezien worden. Naast het inspelen op negatieve berichtgeving omvat Online Reputatiemanagement ook het actief opbouwen van een reputatie. Dit kan gedaan worden door positieve berichten te plaatsen op bijvoorbeeld social media, op de eigen website of op een blog.

Bespaar geen tijd en moeite

Het is belangrijk om met enige regelmaat zoekresultaten te monitoren. Op deze manier kan er snel ingespeeld worden op eventuele negatieve berichten. Het opsporen van negatieve berichten en plaatsen van positieve berichten is een tijdrovend proces. Met een goede reputatie staat of valt een bedrijf, dus bespaar geen tijd noch moeite om u reputatie goed te managen.

 



Over de Auteur

Online Marketeer, gespecialiseerd in alle vormen van Online Marketing. Samen met een gepassioneerd team van specialistische collega's ben ik continu bezig om uw internet marketing campagne tot een succes te maken.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[292 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[111 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[94 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo