FB pix Je magento webwinkel zoekmachine proof maken - Artikelpost

Je magento webwinkel zoekmachine proof maken

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 1776 | Aantal woorden: 917 | Datum: | 0 commentaar

Het succes van een Magento webshop hangt niet alleen af van een mooi ontwerp en bijvoorbeeld snelle navigatie. Het genereren van traffic is essentieel voor het mogelijke succes van je Magento webshop. Magento heeft van zichzelf al een goede basis voor zoekmachine optimalisatie. Zo zijn er unieke URL’s voor elke pagina te genereren, en kun je SEO teksten toevoegen op meerdere niveaus. Om een goede basis te vormen voor zoekmachine marketing, is het optimaliseren van je webteksten van je webwinkel dus erg belangrijk. In dit artikel leer je hoe je je Magento webshop zoekmachine proof kunt maken.

Hoe schrijf je goede Meta-teksten schrijven in je Magento webshop

Allereerst kun je Meta teksten toevoegen in je Magento webshop. Meta-teksten bouwen de tekst op die in de resultaten van de zoekmachine, zoals Google, wordt weergegeven. Een meta-tekst is opgebouwd uit de volgende elementen:

  • een titel [meta-title]
  • URL
  • Omschrijving [meta-description]

Niet alleen is een goede meta-tekst belangrijk om de zoekers in Google een beeld te geven wat er op je pagina te vinden is, maar ook de zoekmachine zelf vind meta-teksten van je webwinkel pagina’s erg belangrijk. Deze teksten vertellen Google wat er op je pagina staat. Aan de hand van deze teksten, beoordeelt Google hoe belangrijk je webshop pagina is voor de zoeker. De meta-teksten kun je in de Magento webshop eenvoudig instellen. Daarvoor zijn de volgende tips essentieel voor een goede zoekmachine basis:

  1. Unieke meta teksten



    Zorg ervoor dat je in Magento voor elke afzonderlijke webpagina een unieke meta-tekst schrijft. Anders krijg je ‘duplicated content’ en ziet Google je pagina niet als ‘uniek’, en wordt je pagina niet opgenomen in de zoekresultaten. Elke pagina is als het goed is ook uniek, en daar hoort een unieke tekst bij.
  2. Gebruik USP’s
    Unique Selling Points (unieke verkooppunten) zorgen ervoor dat de bezoekers in Google goed zien wat ze van je Magento webshop kunnen verwachten. Zie de meta-tekst dan ook als een mini advertentie voor de zoekers. Een tip is om te kijken naar de meta-tekst van je concurrenten, en haal daar je inspiratie uit.
  3. Houdt je aan het maximum aantal karakters:
    Een van de vervelendste dingen, naar mijn mening, is dat op Google vaak de meta-teksten worden onderbroken in het midden van een zin. Gebruik dus ook niet meer tekens dan het maximum aantal van 71 in de meta-titel, en niet meer karakters dan 156 in de meta-omschrijving.

Ook komt het vaak voor dat Google zelf de meta-omschrijving veranderd. Dit komt omdat Google vindt dat de inhoud van de meta-omschrijving die je hebt opgegeven in je Magento webwinkel, niet genoeg aansluit op de teksten van de pagina. Zorg ervoor dat je geen valse beloftes maakt aan de bezoekers van Google over de inhoud van je pagina waar ze op terecht komen! Ook kan Google de meta-omschrijving veranderen omdat deze te veel lijkt op een meta-omschrijving van een andere pagina uit je webwinkel, en dat vindt Google niet uniek genoeg.

Meta teksten toevoegen in je Magento webshop

In Magento is het erg makkelijk om op je categorie- en productpagina’s de meta-teksten toe te voegen. Volg de volgende stappen op om je meta-teksten toe te voegen in: De categoriepagina’s in Magento:

  1. log in op het beheerderspaneel
  2. ga naar ‘Catalogus’ → ‘Beheer categorieën’
  3. Selecteer de categorie waar je een meta-tekst voor wilt aanmaken
  4. In het veld ‘Page Title’ vul je de titel in (max. 71 karakters) zoals je die in Google wilt hebben
  5. In het veld ‘Meta Description’ vul je de omschrijving van je pagina in (max. 156 karakters) zoals deze onder de titel in de zoekmachine resultaten komt te staan

De productpagina’s in Magento:

  1. log in op het beheerderspaneel
  2. Ga naar ‘Catalogus’ → ‘Beheer producten’
  3. Selecteer het product waar je een meta-tekst voor wilt schrijven
  4. In het veld ‘Page Title’ vul je de titel in (max. 71 karakters) zoals je die in Google wilt hebben
  5. In het veld ‘Meta Description’ vul je de omschrijving van je product in (max. 156 karakters) zoals deze onder de titel in de zoekmachine resultaten komt te staan

Teksten optimaliseren in je Magento webshop

Je weet nu hoe je meta-teksten toevoegt in Magento. In het volgende blogartikel ga ik verder in op het nut van goede webteksten voor zoekmachine optimalisatie.

Over de Auteur

Techtwo internetdiensten is een webdesign bureau uit Breda en ontwikkelt conversie verhogende Magento webshops en WordPress websites voor het MKB en MKB+. Zij hebben in 2012 zelfs een laagdrempelig product op de markt gelanceerd, waarmee makkelijker, sneller en goedkoper een Magento webshop begonnen kan worden.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar RSS

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
BoekenBoeken

Webshops mit Magento
Webshops mit Magento

€ 30,34
Toon product

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Niels78
[393 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[199 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[150 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
Admin
[94 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo