Kleuren zijn belangrijk bij online verkopen
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: optimizeroi | Via Artikel Post
Gezien: 1037 |
Aantal woorden: 393 |
Datum: Wed, 9 Apr 2014 |
0 commentaar
Kleuren spelen een belangrijke rol bij het koopproces die klanten doorstaan. Er zijn veel studies gewijd aan welke invloed kleuren hebben op je gedrag. Met kleuren wordt vaak een huisstijl aangegeven. Blauw of groen zorgt voor vertrouwen, daarom zie je deze kleur vaak bij banken. De kleur rood wekt lust en honger gevoelens op, daarom worden sexy items vaak rood gekleurd en gebruikt McDonalds rood in hun uitingen. Rood geeft ook een actie of alertheid aan. Rode call-to-action knoppen kunnen afschrikkend werken, maar kunnen ook "uitspringen" in het ontwerp en de aandacht trekken.
Kleuren hebben ook een verschillende betekenis in verschillende landen en mannen en vrouwen kunnen anders reageren op kleuren. Bij het ontwerpen van je website, huisstijl maar ook reclame uitingen is het daarom erg belangrijk om hier rekening mee te houden. In Australië bijvoorbeeld wordt veelal wit gedragen op begrafenissen, terwijl in West-Europa juist zwart wordt gedragen.
Zeker als jouw bedrijf zich richt op meerdere landen is het verstandig om niet één website voor alle landen te gebruiken. Je moet dus kleuren, look & feel aanpassen op het land van je bezoekers. Bepaalde elementen kun je uiteraard hetzelfde houden, je moet dus glocalisen: je vizier moet globaal zijn maar je moet je lokaal focussen op belangrijke zaken. Geert Hofstede, een Nederlandse pionier op het gebied van cultuurwetenschappen heeft hier een goed boek over geschreven: Allemaal andersdenkenden.
Wanneer je goed onderzoekt of de kleuren die jij voor ogen hebt ook passen bij het land dat je online wilt veroveren met je website, kan je conversie met tientallen procenten toenemen. Een klein beetje nadenken kan de investering in een andere website al snel terugverdienen.
Wil je meer weten over kleuren en het gedrag van de online bezoeker? Lees meer over kleuren beïnvloeding op onze website. Iedere week worden de meest interessante artikelen over online overtuigen en beïnvloeden gepubliceerd. Op deze website kun jij dus gratis leren hoe je je return on investment en conversie verhoogt.
Over de Auteur
OptimizeROI.com is behoort tot de top 5 weblogs op het gebied van online marketing.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen