Kwalitatief en duidelijk producten vergelijken - Artikel Post - Artikel Marketing

Kwalitatief en duidelijk producten vergelijken

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Esther Stapper
Gezien: 663 | Aantal woorden: 634 | Datum: Sat, 8 May 2010 | 0 commentaar

Sinds kort is op internet een nieuwe vergelijkingssite voor consumentenelektronica te vinden, namelijk: Megakeuze. De site verschaft op een heldere en aantrekkelijke manier, informatie over producten in de categorieën Beeld&Geluid, Computer&Telefonie, Huishoudelijk, Keukenapparatuur en Verzorging. Met de informatie op de site, kunnen consumenten een goede afweging maken bij de aanschaf van elektronica.

Megakeuze onderscheidt zich op belangrijke punten van reeds bestaande vergelijkingssites. Het biedt de bezoeker overzichtelijke informatie, in een heldere structuur, met een gebruiksvriendelijke navigatie. Bovendien is ieder product voorzien van een professionele review, met uitgebreide specificaties. Hierdoor kunnen consumenten verschillende elektronische producten goed met elkaar vergelijken en uiteindelijk tot de juiste keuze komen.

Unieke vergelijkingssite

Bedenkers en oprichters van MegaKeuze, Jarno en Mark Baselier, hebben samen met het enthousiaste MegaKeuze team, hard gewerkt aan de voorbereidingen. Mark vertelt: “Het is een uniek concept, anders dan wat nu al bestaat. Er moest een duidelijke meerwaarde voor de consument zijn en dat is gelukt. De eerste bezoekersaantallen duiden al op een aanstormend succes.”

Meerwaarde voor consument

De meerwaarde van Megakeuze is uiteraard terug te vinden in de opzet en lay-out van de site. Deze maken de site bijzonder aantrekkelijk en overzichtelijk. Unieke smaakmakers zijn echter wel de videoreviews, waarbij een leuke jongeman tekst en uitleg geeft over het product dat in beeld is.

Ook het verstrekken van productinformatie door middel van professionele reviews is uniek. De reviews worden, na grondig onderzoeken, vergelijken en beoordelen van verschillende producten, in begrijpelijke taal geschreven. In combinatie met de uitgebreide specificaties en duidelijke afbeeldingen, kan de consument zich een goed beeld vormen van het product.

Sterker nog, bezoekers kunnen het product bijna voelen. Jarno legt uit: “Met Megakeuze willen we een volwaardig alternatief bieden voor live shoppen. Ons doel is om bezoekers het product echt te laten ‘beleven’. Dit doen wij door te zoeken naar een uitgebalanceerde combinatie van informatie en afbeeldingen. Of wij hierin zijn geslaagd, zal de tijd moeten leren. De eerste reacties zijn in ieder geval veelbelovend.”

Betrouwbare informatie

Megakeuze heeft de onafhankelijkheid van de verstrekte informatie, hoog in het vaandel. Jarno Baselier: “Megakeuze is niet afhankelijk van inkomsten door advertenties. Zo zul je op onze website geen banners of advertenties aantreffen. Wat wij onze bezoekers geven is pure betrouwbare informatie, zonder verstorende elementen en zonder belangenverstrengeling. Natuurlijk verdienen wij aan de website, maar zeker niet ten koste van de onafhankelijkheid.”

Lokale winkels

Er zijn op dit moment 100 verschillende winkels aangesloten bij Megakeuze. Met een unieke ‘lokale dealers zoekmachine’ is aan het einde van de zoektocht, naast online winkels, ook altijd gemakkelijk een winkel in de buurt te vinden die het product verkoopt. De gedachte hierachter is dat ze zich bij Megakeuze heel goed realiseren dat veel mensen het product, ondanks de voordelen van online shoppen, uiteindelijk liever bij een lokale winkel halen. Door ook de ‘winkel op de hoek’ te betrekken creëren zij een aantrekkelijk overzicht voor iedereen.

Megakeuze is een toonaangevend nieuwe-generatie vergelijkingsplatform, dat volledig op de toekomst is gericht. Uit de eerste cijfers lijkt zich een duidelijke voorziening in een behoefte af te tekenen: een behoefte aan overzichtelijke en betrouwbare informatie in een oogopslag.

 



Over de Auteur

Esther Stapper - Medewerker Megakeuze, de nieuwe vergelijkingssite. Bezoek de website op: http://www.megakeuze.nl

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: 5.0

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[108 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo