Promoot je webinar met Facebook-Ads
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: finite | Via Artikel Post
Gezien: 514 |
Aantal woorden: 902 |
Datum: Sun, 23 Sep 2018 |
0 commentaar
Voor trainers, coaches en adviseurs zijn webinars een onmisbare tool om klanten mee te werven. Webinar is een online training, workshop of presentatie waarmee je kennis deelt over een bepaald onderwerp. Dit vindt via het internet plaats. Zie het als een online seminar. Het doel van zo een seminar is om de kijkers warm te maken voor je product of dienst.
Het primair doel van zo een webinar is dus om wat te verkopen en daarom is het belangrijk dat je niet alleen de juiste mensen bereikt, maar ook voldoende personen. ‘Sales is all about the numbers’. Het is dus zaak dat je je webinar goed promoot en daarvoor moet je adverteren op Facebook.
Webinars zijn een onmisbaar vorm videomarketing, welke op dit moment veel aandacht trekt bij online ondernemers.
Videomarketing is hot!
Videomarketing is op dit moment populair om bijkans alle platforms. Op Facebook, Instagram en LinkedIn worden gebruikers steeds meer gestimuleerd om met video aan de slag te gaan.
Waarom is video zo belangrijk?
Ten eerste zorgt video voor binding en mensen willen graag content delen waar ze een bepaalde binding mee hebben.
Ten tweede is video spannender dan platte tekst. Personen zullen vaker liever een video bekijken dan een artikel lezen.
En, wellicht nog wel belangrijker, video verhoogt jouw ROI (Return On Investment) en verhoogt je conversiepercentages.
Facebook-advertenties voor webinars
Je hebt echter goede advertenties nodig om jouw webinars te promoten en om de meeste waarde voor je inspanningen te krijgen. Zonder de juiste Facebook-advertenties zal je geen kijkers krijgen voor je webinar.
Webinars kunnen worden gebruikt aan de bovenkant van uw verkooptrechter, maar de meeste experts zijn het erover eens dat ze het meest effectief zijn in het midden van de trechter, zodra je prospects jouw merk een beetje hebben leren kennen en meer openstaan voor het toewijzen van onverdeelde aandacht naar jouw presentatie. Dat is de reden waarom het advertentieplatform van Facebook, met zijn super uitgebreide mogelijkheden om je doelgroep te bereiken, zo'n goede match is voor het genereren van registraties voor je webinar.
Hier lees je hoe je Facebook-advertenties gebruikt om je volgende webinar te promoten.
Over de Auteur
Een auteur met een passie voor online marketing.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen