SEO marketing
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: JAF95 | Via Artikel Post
Gezien: 377 |
Aantal woorden: 679 |
Datum: Tue, 1 Sep 2020 |
0 commentaar
Als je een eigen bedrijf hebt dan wil je ervoor zorgen dat iedereen jouw website kan vinden. Op die manier krijg je meer klanten, die uiteindelijk ook jouw producten of diensten zullen kopen. Om ervoor te zorgen dat iedereen jouw website kan vinden, is het goed om aan SEO marketing te doen. SEO staat voor Search Engine Optimization en betekent dus zoekmachine optimalisatie. Deze SEO marketing zet je in om je website zo hoog mogelijk in de lijst van organische zoekresultaten van de zoekmachines te laten weergeven. Denk hierbij aan zoekmachines als Google of Bing. Hoe hoger jouw website staat, hoe eerder klanten jouw website zullen bezoeken en hoe eerder ze gebruik maken van jouw product of dienst.
Waar op letten?
Er zijn ongeveer 200 rankingfactoren, die invloed hebben op jouw rankingscore. Dus aan hoe meer van deze factoren je voldoet, hoe hoger jouw website in de zoekmachine staat. Vooral techniek, content en autoriteit zijn hierbij erg belangrijk. Allereerst moet jouw website aan technische eisen voldoen. Denk hierbij aan een goede structuur van de website, het juiste gebruik van headers, snelle laadtijd en gebruiksvriendelijke URL’s. Ook de inhoud van je website is belangrijk, die moet voldoen aan de content behoefte van de gebruikers. Je kan hierbij denken aan het bezoeken van meerdere pagina’s op de website en het delen van content op sociale mediakanalen. Links zijn erg belangrijk voor je ranking in Google. Denk hierbij aan links van externe webpagina’s naar jouw website.
Bepaal je zoekwoorden
Voor je begint met het schrijven van teksten moet je eerst nagaan welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw doelgroep. Je hebt zoekwoorden voor het aanschaffen van een dienst of product en zoekwoorden om informatie op te zoeken. Allereerst kan je bijvoorbeeld via Google Search Console of Google Analytics zien welke zoekwoorden gebruikt zijn bij jouw verkopen en leads. Daarnaast kan je potentiële klanten hierover interviewen en enquêtes versturen onder bestaande klanten. Je kan ook kijken bij de concurrentie en zien welke zoekwoorden zij hebben aangemaakt. Analyseer dan welke relevante zoekwoorden de hoogste cost per click in Google Ads hebben. Als je de hoofdzoekwoorden hebt dan moet je daarna kijken welke relevante zoekwoorden hieraan gerelateerd zijn.
Schakel een expert in
SEO marketing kan er dus voor zorgen dat jij veel meer leads verkoopt. Niet voor niets begint 60 procent van het webverkeer met een zoekopdracht in Google en 10 procent via andere zoekmachines als Bing en Yahoo. SEO marketing is dus essentieel voor jouw bedrijf. Als je zeker wil weten dat jouw SEO marketing goed zit dan kan je het beste een expert inschakelen. Bij SEO For You vind je meerdere specialisten die jou hiermee kunnen helpen. Neem contact op via de telefoon, de mail of het contactformulier op de website en zie wat de mogelijkheden zijn.
Over de Auteur
De auteur is een specialist op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Hij weet jou alles te vertellen over het optimaliseren van een website voor de Google zoekmachine
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen