Social media marketing
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Niels78 | Via Artikel Post
Gezien: 505 |
Aantal woorden: 708 |
Datum: Wed, 4 Mar 2020 |
0 commentaar
Natuurlijk wil jij je bedrijf goed op de kaart zetten. Wanneer je extra opvalt is de kans namelijk ook grote dat je meer potentiële klanten trekt. Via social media kun jij snel veel mensen bereiken. Het is namelijk een gemiste kans om niet aan de slag te gaan met social media marketing voor je bedrijf. In deze blog leg ik je daarom ook graag uit wat de voordelen zijn van social media marketing en hoe jij succes kunt behalen op social media.
Het effect van social media marketing
Wanneer je net begint op social media is het niet zo dat je er binnen een paar maanden veel succes zal gaan behalen. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar een social media kanaal moet groeien. Er moet een bepaalde ‘’fan club’’ gecreëerd worden en die fans uiteindelijk omzetten naar klanten. De voordelen van social media op een rijtje:
- Naamsbekendheid: Niet alleen door berichten te plaatsen bereik je meer naamsbekendheid, maar ook door te reageren op berichten. Hierdoor komt de naam van je bedrijf en eventueel logo als dat je profielfoto is regelmatig terug.
- Menselijk worden: Het is belangrijk dat mensen je bedrijf ook zien als een mens. Op social media is de toon tenslotte over het algemeen veel vlotter en informeler dan bijvoorbeeld in een mail. Hierdoor wordt het merk en je bedrijf menselijk.
- Luister wat er speelt: Luisteren is net als praten superbelangrijk. Dit geldt zowel in het echte leven als op social media. Het is daarom ook belangrijk om goed te luisteren naar je doelgroep en wat ze van jou en andere bedrijven vinden. Hierdoor kun je bekijken waar hun voorkeuren liggen en wat ze vervelend vinden.
- Sharing: Delen is eigenlijk de nieuwe mond op mondreclame. Een positieve ervaring die wordt gedeeld buiten het bedrijf om zijn uiteindelijk van meer waarde. Probeer dit ook te stimuleren bij mensen die al klant bij je zijn en je product of dienst als prettig ervaren.
- Laagdrempelige klantenservice: Social media is een laagdrempelige manier van klantenservice. Mensen sturen gemakkelijker en sneller een bericht via social media dan via een website. Wees daarin transparant.
Social media marketing inzetten
Ook op Google kun je opvallen door bijvoorbeeld gebruik te maken zoekmachine adverteren, ook wel SEA genoemd. Hierbij adverteer je binnen Google om beter gevonden te worden. Naast SEA heb je dan ook nog SEO (zoekmachine optimalisatie) om binnen Google meer websitebezoekers en sales te genereren.
Ook bij social media marketing kun je gebruik maken van betaalde advertenties. Naast het organische bereik kun je met advertenties nog specifieker de doelgroep bereiken. De kans op sneller succes wordt dan wel groter, maar kost natuurlijk ook een investering.
Social media marketing is geschikt voor iedere branche. Wanneer jij je doelgroep goed kent kun je aan de hand van social media op een juiste en effectieve manier op ze inspelen. Verkopen halen uit social media marketing is namelijk mogelijk en zeker niet onmogelijk.
Over de Auteur
De auteur van het geschreven stuk wil informatie delen zodat andere leren van zijn kennis en ervaring.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen