Social media voor bedrijven
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Pieter123 | Via Artikel Post
Gezien: 742 |
Aantal woorden: 405 |
Datum: Wed, 15 Oct 2014 |
0 commentaar
Social media is door de jaren heen steeds populairder geworden. Voorheen waren de netwerken vooral gericht op het individu, maar tegenwoordig zijn ook steeds meer bedrijven online actief. Binnen het midden en klein bedrijf hebben veel bedrijven dan ook een bedrijfspagina op verschillende van social media kanalen. De bedrijven hebben de pagina wel aangemaakt maar zijn niet actief genoeg bezig met social media, zonde dus. Ondanks dat social media de nodige tijd in beslag neemt kan het ook haar vruchten afwerpen.
Voordat er lukraak pagina's worden aangemaakt op de diverse kanalen is het goed om inzichtelijk te hebben waar de doelgroep actief is. Voor een catering in Zeist is het dan ook minder waardevol om actief te zijn op LinkedIn. Facebook kan dan ook heel waardevol zijn voor lokale ondernemers een rijschool in Sliedrecht kan zijn doelgroep makkelijk bereiken doormiddel van postst of eventuele advertenties. Als men zicht richt op de zakelijke markt, zal een LinkedIn profiel veel meer effect hebben dan een Facebook profiel.
Naast de online activiteit zijn social signals ook steeds belangrijker voor de vindbaarheid van de website. Om deze reden is het dan ook aan te raden om nu en dan een link op de website te plaatsen naar een pagina of de homepage. In het bijzonder Google+ is steeds waardevoller aan het worden voor SEO. Heb je nou geen zin om op elk kanaal je berichten opnieuw te verwerken, dan is hier een programma voor. Vanuit dit programma kun je één post verspreiden over meerdere social media kanalen. Zo kun je dus veel tijd besparen en toch posten op de gewenste kanalen zonder contant en uit te hoeven loggen.
Nog een afsluitende tip: Spam je volgers niet te veel. Als je likes of volgers te veel posts zien kan dit ook een negatief effect hebben. Er is niet altijd iets te melden. Liever één goede posts welke gewaardeerd wordt onder de doelgroep, dan vijf net niet posts!
Over de Auteur
Junior Online marketeer
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen