Trends in internet marketing
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: stijndriessen | Via Artikel Post
Gezien: 1285 |
Aantal woorden: 486 |
Datum: Sun, 31 Oct 2010 |
0 commentaar
Google is continu bezig om te innoveren. Ze maken keer op keer nieuwe diensten en verbeteren oudere. Wat begon als enkel een zoekmachine op internet kunnen we nu met Google kaarten opvragen, satellite-view bekijken, op de mobiele telefoon navigeren met Android, emails binnenhalen met Gmail en zo nog heel veel meer. De laatste belangrijke ontwikkelingen bij Google zijn 'GPS'-search en Google Instant die belangrijk zijn om te weten voor Internet Marketing.
GPS search
Onlangs heeft Google haar zoekmachine al gerestyled met een menu links. Hierdoor kunnen zoekresultaten gemakkelijker geordent worden en middels categorieën kan de gebruiker specificeren waar zij op zoek naar is. Nu is daar ook de lokatie aan toegevoegd.
Local search is op zich niet nieuw bij Google. Sinds Google met Maps is gekomen is de lokatie alsmaar belangrijker geworden. Nu heeft het alleen een prominentere plaats gekregen binnen Google. De gebruiker kan namelijk haar zoekresultaten schikken naar lokatie. Het gevolg hiervan is dat Google de zoekresultaten op basis van lokatie worden weergegeven. Zoekt de gebruiker bijvoorbeeld op supermarkt betekent dit dat de dichtsbijzijnde supermarkt hoger in de zoekresultaten komt te staan. Het is dus voor bedrijven belangrijk om ook de optimalisatie hiervoor aan te passen.
Google Instant
Google Instant is een vervolg cq aanvulling op Google Suggest. De zoekresultaten worden automatisch weergegeven zonder dat er op de knop 'Google Search' wordt gedrukt. Tegelijkertijd wordt het zoekveld aangevuld met Google Suggest wat voor veel inmiddels niet meer nieuw is. De bedoeling is dat gebruikers sneller en meer kunnen zoeken en natuurlijk vinden. Ook de advertenties krijgen hier een betere conversie door, doordat de zoekopdracht specifieker is en er meer aandacht op de advertenties valt door de gebruiker.
De belangrijkste reden hiervan is natuurlijk dat voorheen mensen paginas moesten afbladeren en dus de eerste 10 zoekresultaten (eerste pagina) vaak allemaal bekeken. Door Google Instant valt er echter meer aandacht op de resultaten die meteen worden weergegeven bovenaan en maakt de gebruiker liever gebruik van het zoekveld en scrolt niet meer naar beneden. Dit betekent dus dat de advertenties beter zichtbaar zijn.
Conclusie
Google blijft innoveren, dus over een tijd zullen we ongetwijfeld weer verbaasd staan met waar Google nu weer mee aan komt. Voor nu echter is het van groot belang om de optimalisatie strategie aan te passen aan de bovenstaande ontwikkelingen. Top 3 plaatsen zijn belangrijker geworden dan top 10 plaatsen door Google Instant. Ook lokatie gebaseerde zoekresultaten zijn tegenwoordig aanwezig, en daar dient dus ook voor geoptimaliseerd worden. Belangrijke ontwikkelingen voor Internet Marketing.
Over de Auteur
Stijn Driessen is werkzaam bij Easy Internet Marketing.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen