Verschillen tussen digitale marketing en online marketing
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: seosnel | Via Artikel Post
Gezien: 1510 |
Aantal woorden: 500 |
Datum: Fri, 24 Sep 2021 |
0 commentaar
De term "digitale marketing" is door elkaar gebruikt met "online marketing" of "internetmarketing". Dit is gebruikelijk, vooral bij conferenties en evenementen. Het feit dat sommige bureaus zich proberen te onderscheiden door slim klinkende namen te bedenken, kan de verwarring vergroten.
Hoewel ze enkele overeenkomsten vertonen, zijn er belangrijke verschillen waarmee u rekening moet houden in uw marketingstrategie. Voordat we verder gaan, doen we eerst een stapje terug om een duidelijker overzicht te krijgen van de 2 belangrijkste marketingkanalen.
Traditionele marketing
Traditionele marketing is een marketingtechniek die zich richt op de soorten marketing die in het verleden succesvol waren. Denk hierbij aan gedrukte advertenties (kranten en tijdschriften), advertenties (reclameborden en openbaar vervoer) en omroep (televisie en radio). Traditionele marketing was de belangrijkste marketingmethode vóór de opkomst van het internet. Tegenwoordig is marketing overgegaan op digitale platforms, met name via internet.
Digitale marketing
Digitale marketing is een overkoepelende term die alles omvat waarvoor een elektronisch apparaat nodig is, inclusief online marketing. Voorbeelden hiervan zijn omroep, digitale advertenties, podcasts en e-books. Digitale marketing is in de 21e eeuw ontstaan door de opkomst van digitale platforms.
Online marketing
Online marketing is een onderdeel van digitale marketing. Elke marketing waarvoor internet nodig is, wordt als online marketing beschouwd. Websites, blogs, sociale media en e-mails zijn allemaal methoden van online marketing. Online marketing richt zich op het aantrekken van klanten en het opbouwen van een online aanwezigheid.
Klanten aantrekken
Klanten kunnen op twee manieren worden aangetrokken: verkoop en leadgeneratie. Leadgeneratie is het proces waarbij mensen zich op natuurlijke wijze aangetrokken voelen tot een organisatie. Deze mensen worden leads en dus potentiële klanten.
SEO en vindbaarheid
Zoekmachinemarketing (SEM) is de meest gebruikte methode om een online aanwezigheid op te bouwen. SEM is online marketing die de zichtbaarheid van een organisatie in zoekmachines probeert te vergroten.
Er zijn twee hoofdmethoden in SEM. De eerste is door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO). SEO is een langetermijnstrategie die probeert inhoud op webpagina's toegankelijker en vindbaarder te maken via zoekmachines. Het optimaliseert websites voor gerichte zoekwoorden die verband houden met de organisatie, waardoor de website hoger scoort in zoekmachines wanneer naar de verschillende zoekwoorden wordt gezocht.
De andere haalbare, zij het op korte termijn optie, is het gebruik van pay-per-click (PPC) advertenties. PPC-advertenties, zoals Google Ads, zorgen tegen een vergoeding voor gegarandeerde zichtbaarheid. Hoewel het duurder kan zijn dan SEO, worden er alleen kosten in rekening gebracht wanneer een persoon op de advertentie klikt. Met PPC-modellen kunnen organisaties hun verwachtingen effectief managen.
Over de Auteur
Guido Marchal helpt bedrijven met het verbeteren van hun online zichtbaarheid door ✓ SEO ✓ Google Ads ✓ E-mail en ✓ Social in te zetten.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen