Waarom content marketing belangrijk is
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Niels78 | Via Artikel Post
Gezien: 305 |
Aantal woorden: 1178 |
Datum: Thu, 10 Sep 2020 |
0 commentaar
Waarom content marketing belangrijk is
Content marketing is een veel voorkomend begrip in de (online) marketingwereld. Maar wat is content marketing eigenlijk en waarom is het zo belangrijk? In dit artikel geven we je wat meer inzicht in de wereld van content marketing en vertellen we je wat de voordelen ervan zijn.
Wat is het?
Content marketing is een techniek waarbij relevante content wordt gecreëerd en verspreid over relevante kanalen. We gebruiken deze content om de naamsbekendheid van een bedrijf te vergroten, meer klanten te genereren en uiteindelijk natuurlijk meer te converteren. We creëren deze content gericht op een specifieke doelgroep. Content marketing kan dus van alles zijn! Van een post op social media, tot een billboard langs de weg, of een reclame op tv. Content marketing is dus heel breed interpreteerbaar en inzetbaar, en erg belangrijk voor de groei en succes van een bedrijf.
Wat zijn de grootste voordelen?
Zoals hierboven genoemd is het erg belangrijk om meer klanten en omzet te genereren. Hieronder noemen we grootste voordelen.
Het levert veel informatie op
Door de onderzoeken die je doet om te bepalen wat je doelgroep is, vergaar je een hoop waardevolle informatie. Je kunt bijvoorbeeld op basis de uitkomst van je onderzoek, beter bepalen waar de behoefte van jouw (potentiële) klant licht. Zo kun je aan de hand van content marketing je product of dienstverlening veranderen of verbeteren.
Je wordt beter vindbaar in zoekmachines
Google wil eigenlijk het liefst de meest relevante informatie voor iedere zoekterm laten zien. Dat betekent dus dat Google fan is van content marketing! Als ieder relevant onderwerp in de vorm van een blog de juiste informatie verstrekt, draagt dat bij aan een hogere ranking in zoekmachines. Ook blog content kan dus als een vorm van content marketing gezien worden.
Je bespaart kosten op mediabudget
Aan de meeste vormen van adverteren hangen flinke prijskaarten. Een tv-reclame, een billboard advertentie of zelfs adverteren in Google, is vaak erg duur. Door content marketing efficiënt in te zetten, kun je vergelijkbare resultaten behalen en flink veel op kosten besparen.
De informatie sluit perfect aan op de behoefte
Zoals in Google de werking van content marketing hierboven al uitgelegd is, is het mooie van content marketing dat het naadloos aansluit op de behoefte en vraag van de doelgroep of consument. De content is altijd te vinden wanneer nodig, en op het juiste kanaal.
B2B content marketing
Content marketing hoeft er niet alleen te zijn om de consument aan te trekken. Ook bedrijven hebben er veel baat bij. Waar veel content voor het binnenhalen van nieuwe klanten is, is B2B content er voor andere bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan bedrijven die jouw bedrijf doen laten groeien, door content marketing efficiënt in te zetten. Dit soort bedrijven hebben alle expertise en kennis in huis om lead generation, lead nurturing en conversie te genereren. Zo kunnen zij bijvoorbeeld een strategie vertalen naar executie, marketing campagnes creëren en relevante onderwerpen bedenken op basis van data en onderzoek. Investeren in content marketing is dus erg belangrijk om als bedrijf succesvol te zijn!
Over de Auteur
Niels is al jaren lang auteur voor Winnrs en schrijft graag over alles wat met (online) marketing te maken heeft.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen