Waarom het hebben van een goede reputatie tegenwoordig belangrijk is - Artikel Post - Artikel Marketing

Waarom het hebben van een goede reputatie tegenwoordig belangrijk is

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: onlinereputatie
Gezien: 794 | Aantal woorden: 382 | Datum: Tue, 17 Jun 2014 | 0 commentaar

Wat is een reputatie?

Een reputatie is het vermogen om naamsbekendheid te genereren. Reputatie zorgt ervoor dat er veel aandacht is voor datgene waar jij mee bezig bent. Het hebben van een reputatie is vooral belangrijk in het bedrijfsleven. Het is namelijk belangrijk om een bepaalde winst te behalen, waarbij een goede online reputatie van pas kan komen.





Hoe komt men aan een goede reputatie
Om een goede reputatie te krijgen moet men grote resultaten behalen in zijn of haar vakgebied. Je moet je kunnen onderscheiden van de rest en exclusief zijn. Wanneer een individu apart is in hetgeen wat hij of zij doet zal hij uitblinken. Mensen zullen vol verwondering kijken naar een product dat zich onderscheidt van alle andere producten. Op die manier wordt het makkelijker om een product te verkopen. Een grotere reputatie zorgt dus voor een grotere afzet.

Belang van een goede reputatie
Zoals we al hebben kunnen zien is een goede reputatie enorm van belang. Dit is zo vanwege de concurrentie. In al het werk wat men verricht zullen er andere zijn die precies hetzelfde werk verrichten. Het gaat echter om de manier waarop je dit werk verricht en welke resultaten je kan behalen met deze handelingen. Door anders te zijn dan de rest zorg je ervoor dat de concurrentie zal afnemen. Men loopt namelijk voorop in de ontwikkelingen die zich voor doen in zijn of haar vakgebied. Ook online is een goede reputatie relevant. Er bestaan tegenwoordig websites waar mensen hun online reputatie kunnen opschonen.  

Een goed voorbeeld hiervan zijn Apple en Microsoft. Zij bieden uitkomsten voor andere op een fascinerende manier waardoor ze uitblinken in het marktsegment waarin ze opereren.
Deze twee bedrijven verkopen producten die de concurrentie moeilijk kan namaken. Doordat de producten moeilijk zijn na te maken, hebben deze bedrijven een goede reputatie bij de consument. 
Dit betekent dat een goede reputatie van enorm belang is bij een bedrijf of een onderneming.

Over de Auteur

Online Reputatie schrijft teksten over de relevantie van online reputatiemanagement.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[107 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo