Waarom is brand identity zo belangrijk voor uw bedrijf?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: JAF95 | Via Artikel Post
Gezien: 465 |
Aantal woorden: 455 |
Datum: Tue, 22 Sep 2020 |
0 commentaar
Brand identity, oftewel merkidentiteit, is één van de belangrijkste aspecten die uw bedrijf succesvol maken. Merkidentiteit is wat uw merk uniek maakt. Het zorgt ervoor dat u zich onderscheidt van de concurrenten. Tegenwoordig zijn er in Nederland meer dan 1,8 miljoen bedrijven gevestigd. Elk jaar stijgt het aantal bedrijven die zich vestigen in Nederland. Dit betekent dat er meer concurrentie is. Als u een goede brand identity voor uw bedrijf kunt neerzetten, heeft u een streepje voor op de concurrent. Huisstijl, logo, kleur, design en de naam van het bedrijf zijn allemaal delen van brand identity. Uw merkidentiteit vertegenwoordigt uw organisatie niet alleen door de huisstijl en het logo, maar ook door het overbrengen van de waarden, doelen en passie van uw organisatie. Het is belangrijk dat u dit op een goede manier over kan brengen.
Straalt professionaliteit uit
Wanneer uw bedrijf een sterke merkidentiteit heeft, straalt dit niets anders dan professionaliteit uit. Hoe trek je bezoekers aan? Juist, door professionaliteit uit te stralen en dat ook daadwerkelijk te laten zien. Als uw bedrijf dit op orde heeft, kan er niks meer misgaan. Nederland zit vol met bedrijven ‘die maar wat doen’. De klanten worden slimmer en zij hebben sneller door bij welk bedrijf zij moeten zijn. U wilt natuurlijk bij die groep horen waarin de klant vertrouwen heeft in wat uw bedrijf doet. Dit is zeker haalbaar als u een sterke brand identity heeft. Als uw bedrijf over een sterke brand identity bezit, onderscheidt u zich zeker van de concurrenten. Er zijn bedrijven die de waarde van brand identity vergeten. Zorg ervoor dat uw bedrijf niet bij deze groep hoort!
Brand identity aanpassen?
Is het mogelijk om de brand identity aan te passen? Ja, dit is mogelijk. Het kan uw bedrijf nóg succesvoller maken als dit goed wordt uitgevoerd. Als dit niet goed wordt uitgevoerd, zou het wel eens het einde van uw bedrijf kunnen betekenen. Zorg er daarom voor dat je je brand identity laat aanpassen door een professioneel bedrijf. Door een goede uitvoering creëert u meerwaarde voor uw merk. Bij het aanpassen van de merkidentiteit is de voorbereiding cruciaal. Het is belangrijk om te weten wat de gevolgen van de veranderingen zijn.
Bron: RGN
Over de Auteur
De auteur van het artikel is verliefd op alle vormen van branding. In het algemeen is brand identity zijn focus
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen