Waarom je moet Adverteren op Instagram
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: finite | Via Artikel Post
Gezien: 575 |
Aantal woorden: 860 |
Datum: Fri, 12 Apr 2019 |
0 commentaar
Als je me eenmaal kent, weet je dat ik dol ben op Facebook-advertenties. Ze zijn zonder meer de snelste manier om je bedrijf te laten groeien en om in contact te komen met je ideale klanten.
Maar wist je dat je Instagram-advertenties kunt maken met dezelfde advertentietool voor Facebook-advertenties?
Omdat Facebook Instagram bezit, loopt alle reclame voor Instagram via Facebook. En laat me je vertellen - Instagram en Instastory advertenties zijn nu mega interessant.
Ik heb deze advertenties zien veranderen als een gek voor onze klanten. Bovendien zijn ze super leuk om te doen.
Hier zijn vier redenen waarom je op dit moment Instagram-advertenties moet weergeven om je bedrijf te laten groeien:
1. Video-advertenties zijn een handige manier om kennis te delen
Op Instagram kun je adverteren met video. Voor de tijdlijn of nieuwsfeed mag de video 60-seconden duren. In Instagram-verhalen zijn de filmpjes wat korter, daar mag je video niet langer dan 15 seconden zijn. Dit is meer dan genoeg tijd om je expertise te tonen aan een nieuwe doelgroep. Tevens is het prima voor lead-generatie.
2. Instagram-advertenties zijn relatief nieuw (goedkoper adverteren)
Het is al een tijdje mogelijk om op Instagram te adverteren. Helaas werd dit heel weinig ingezet, omdat men het nog niet kende. Ook moest dit platform zich eerst moest bewijzen. In het begin vond ik de ROI uit Instagram-advertenties maar niks. En nu zie ik daar de goedkoopste leads en klanten uitkomen. Dit omdat Instagram nog maar weinig adverteerders kent. Voor de meeste bedrijven ligt de focus nog op Facebook en Google. En die twee kanalen worden hierdoor almaar duurder. Ga voor die goedkopere klikken en klanten op Instagram.
3. Instagrammers kopen eerder
Instagram is een visueel platform. Het gaat daar om de mooie foto’s en men gebruikt dit platform als inspiratiebron. De gebruikers zijn hierdoor ook sneller geneigd om een product of dienst te kopen nadat ze die op Instagram hebben gezien.
4. Instagram is minder lawaaierig en afleidend dan Facebook.
Er zijn minder pop-ups, meldingen en afleidingen die in de weg staan voor mensen die foto’s op Instagram bekijken, waardoor het gemakkelijker wordt om je advertenties hier te laten opvallen. Denk aan je eigen gedrag op Instagram - ben je daar meer gefocust dan op FB? Ik dacht het al ;).
Heb je al Instagram-advertenties geprobeerd? Wat dacht je? Reageer terug en laat het me weten!
Over de Auteur
Finite is online marketeer met een passie voor social media.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen