FB pix Wat is marketingautomatisering? - Artikelpost

Wat is marketingautomatisering?

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 202 | Aantal woorden: 448 | Datum: | 0 commentaar

Wellicht heb je er wel eens van gehoord: marketingautomatisering. Dit is een technologie die marketeers helpt bij verschillende taken. Denk aan het optimaliseren van campagnes en het verbeteren van de klantrelatie. Dit programma zorgt ervoor dat marketingprocessen gedigitaliseerd en geautomatiseerd worden. Hierdoor kunnen marketeers tijd en middelen besparen en uiteindelijk betere resultaten behalen. Microsoft marketing automation is dus een handige tool voor marketeers. 

Makkelijk campagnes uitvoeren

Je kunt veel dingen met marketingautomatisering. Zo kun je e-mailmarketingcampagnes automatisch laten uitvoeren, en op basis van de gegevens van de ontvanger dit ook personaliseren. Ook kun je leadgeneratie automatiseren door leads te scoren en te volgen op basis van hun interacties met je website of e-mails. Een andere toepassing van marketingautomatisering is het verbeteren van de klantrelatie. Hoe gaat dit via automatisering? Vooral door gepersonaliseerde communicatie op basis van klantgegevens en interacties. Denk aan het versturen van een verjaardagsgroet of een persoonlijke aanbieding naar klanten. 

Data moet correct zijn

Marketingautomatisering is pas goed als er ook goede data beschikbaar is. Je moet dus een goed data-beheersysteem inrichten en daarbij ook zorgen voor regelmatige updates en verbeteringen. Ook moet de marketingautomatisering geïntegreerd zijn met andere systemen, zoals CRM en analytics. Hierdoor krijg je een compleet beeld van de klant en kun je de effectiviteit van de marketinginspanningen nog beter meten. Door marketingautomatisering wordt het een stuk makkelijker voor marketeers. Zo kunnen ze zich meer richten op strategische en creatieve taken, in plaats van repetitieve handelingen. Dit geeft meer waarde aan een organisatie. Daarbij kan automatisering ook zorgen dat de impact van de marketinginspanningen meer zichtbaar zijn, wat leidt tot meer gericht en data-driven besluitvorming.

Verschillende platforms beschikbaar

Omdat er momenteel veel marketing automatisering platforms beschikbaar zijn, is het belangrijk om een platform te kiezen die bij je behoeften aansluit, of de behoeften van je bedrijf. Je moet hierbij rekening houden met de grootte van je bedrijf en je budget. Het is zeker de moeite waard, want marketingautomatisering is een belangrijk en waardevol onderdeel binnen moderne marketingstrategieën. Uiteraard vereist het wel een investering en inspanning, maar het is zeker de moeite waard. Voor meer informatie over marketingautomatisering kun je een kijkje nemen op BusinessBase.nl.  Dit bedrijf is gespecialiseerd in het toepassen van marketingautomatisering.



Over de Auteur

Als marketing specialist deel ik graag mijn ervaringen op het gebied van tools en software. Ditmaal leg ik uit wat marketingautomatisering is en hoe je dit kunt inzetten.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar RSS

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
BoekenBoeken

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Niels78
[393 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[197 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[150 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
Admin
[89 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo