Zoekmachine marketing
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Webmaster | Via Artikel Post
Gezien: 730 |
Aantal woorden: 433 |
Datum: Sun, 6 Sep 2015 |
0 commentaar
U heeft net een nieuwe website gelanceerd en bent hier natuurlijk erg trots op, echter begint nu pas het moeilijkste gedeelte van heel uw nieuwe plan; de hoge posities gaan bereiken in de zoekresultaten. En dan gaat het vooral om de resultaten in Google (voor de Nederlandse markt). In Nederland gebruikt namelijk 98% van de mensen Google als zoekmachine, de andere zoekmachines hoeft u dus minder tijd aan te besteden.
Zoekmachine marketing kan opgesplitst worden in twee delen;
- Zoekmachine optimalisatie
- Zoekmachine adverteren
Zoekmachine optimalisatie
Bij zoekmachine optimalisatie wordt uw website geoptimaliseerd om het beste vindbaar te worden in de zoekmachines. Denk hierbij aan de URL, deeplinks en inhoud van de website. Hierbij worden verschillende pagina’s gericht op de zoekwoorden waar u op gevonden wilt worden. Als het zoekwoord namelijk terug te vinden is in de tekst van de website en ook in de URL te vinden is, dan weet de zoekmachine automatisch dat de bezoeker op uw website relevante informatie of producten kan vinden op uw website. Natuurlijk komt er nog meer bij kijken dan alleen de tekst en URL aanpassen op het zoekwoord. Denk hierbij aan linkbuilding. Hierbij gaat u op zoek naar andere websites die een backlink naar uw website willen plaatsen. Zorg er wel voor dat deze websites relevantie met uw website heeft, anders wordt dit gezien als slechte backlinks en daar deelt Google eerder straffen voor uit, dan dat het u een hoge positie geeft.
Zoekmachine adverteren
De bovenste resultaten die u bij Google ziet, zijn de betaalde resultaten. Telkens als iemand op zo’n website klikt wordt hier door Google geld aan verdiend. Via Google Adwords kunt u campagnes aan maken voor de zoekwoorden waarmee u gevonden wilt worden. Zo krijgt u direct meer verkeer naar uw website. U moet er enkel voor zorgen dat u meer verdiend aan de kliks, dan dat u er voor betaald!
Het kan zijn dat u zelf geen verstand heeft van zoekmachine marketing of dat u hier geen tijd voor heeft. U kunt het dan uitbesteden aan een bedrijf dat hierin is gespecialiseerd. Zo kunt u gefocust blijven op uw core werkzaamheden en het SEO bedrijf de goede resultaten in Google laten behalen!
Over de Auteur
Geïnspireerd om websites hoog in Google te krijgen! Zoekmachine marketing is mijn ding!
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen