De platform maatschappij
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: neuveldenda | Via Artikel Post
Gezien: 530 |
Aantal woorden: 522 |
Datum: Wed, 19 Oct 2016 |
0 commentaar
Zonder dat wij het door hebben, veranderd de wereld steeds meer in een platform maatschappij. Waren het in verleden de groot winkel bedrijven die de kleine winkeliers uit de markt verdreven, nu gebeurd dit op een veel grotere schaal wereldwijd. Games downloaden wordt daarom steeds groter.
Het grootwinkel bedrijf bleef lokaal actief, maar het groot winkel bedrijf heeft nu verloren van landelijke spelers, zoals bijvoorbeeld Coolblue of BOL.com. Echter in de toekomst gaan deze spelers, verliezen van wereldspelers uit China en Amerika. Reeds nu zie ik om mij heen grote groepen mensen die direct vanuit China producten kopen, en dit niet meer doen bij landelijke aanbieders.
De tegengas die landelijke aanbieders hier tegen kunnen inbrengen is het snel leveren van de aankopen, zodat het moment van aankopen tot levering zeer kort is, BOL.com biedt dit al aan op dezelfde dag. Voor Chinese aanbieders gaat dit nooit lukken, dus voor producten waar je een paar dagen op kunt wachten, voor een veel betere prijs, gaan zij zeker de slag winnen.
Maar ook in andere markten winnen platformen van landelijke of regionale aanbieders. Voor een overnachting ga je naar AirBNB, het gebruik hiervan is zo toe genomen, dat de prijzen van woningen in Amsterdam de pan uit reizen, en hypotheekverschaffer meer hypotheek te geven als je de woning verhuurd via AirBNB.
Uber is de grootste taxi aanbieder ter wereld, terwijl zij zelf geen taxi bezitten. Ook hier wint het gemak van de lokale aanbieder, met de App kan je bestellen, controleren en betalen. Ongelofelijke dat lokale aanbieders deze, op zichzelf, eenvoudige technologie niet inzetten om de slag met Uber te winnen.
Voor het downloaden van games voor de PC is het platform Steam ontstaan. Door het enorme aanbod is het voor ontwikkelaars echter niet eenvoudig om opgenomen te woorden in het productenaanbod van Steam. Alleen als er vanuit de gehele wereld belangstelling is voor een bepaald spel, wordt de game opgenomen op Steam. Kopen van het spel gaat met een code, de steamkey kopen is eenvoudig te doen, en niet alleen op steam maar op een groot aantal websites.
Het grootste platform is natuurlijk Facebook, de nieuws en entertainment portal voor heel veel mensen. Aandacht krijgen op Facebook is vandaag de dag niet meer zo makkelijk. Niet alles komt meer in de tijdslijn van de gebruiker, door het grote aanbod.
Over de Auteur
iemand die verstand heeft van games en daar ook een bedrijf in runt
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen