4 Branding Lessen Die Iedere Gediplomeerde Handelaar Zou Moeten Weten (Deel 2/2) - Artikel Post - Artikel Marketing

4 Branding Lessen Die Iedere Gediplomeerde Handelaar Zou Moeten Weten (Deel 2/2)

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: reclamebureauholland
Gezien: 433 | Aantal woorden: 475 | Datum: Mon, 26 Nov 2012 | 0 commentaar

Het 2e deel van deze wijze les, aan jou de keuze of je actie onderneemt of niet!

Les #3: Creëer je eigen markt: Het is een steile weg omhoog als je begint in een overvolle markt. Hetzelfde geldt voor een krimpende markt. De enige manier om je succes te garanderen is het creëren van je eigen markt.

Dit is wat Amazon een tijdje geleden heeft gedaan met de e-reader die destijds alleen nog maar een concept had. Ze waren het eerst met een revolutionaire reader en de rest van ons moest het maar bijbenen.

Amazon was bekritiseerd voor het nemen van z’on riskante beslissing; maar sinds zij degene waren die de markt gedefineert hadden hebben ze daar nu de leiding en is de critici stil.

De Kindle Fire doet het weliswaar niet zo goed als Amazon gehoopt had en ze worden nog steeds geteisterd door problemen met uitgevers over licenties en prijzen maar hey, ze domineren die markt wel.

De boodschap: Probeer voorbij de horizon te kijken en zoek naar markten die nog niet veel waarde hebben maar wel potentieel. Lanceer een concept video als test en ga aan het werk!

Les #4: Live on the edge: Er is een goede reden dat Jib Beam, het 216 jaar oude whiskey bedrijf nog steeds bestaat en goed draait. Ze gaan achter martken aan waar winst te behalen valt.

Ze zijn gaan kijken naar markten die voorheen genegeerd waren door de concurrentie. De meest logische was om op vrouwen te gaan richten. De helft van de consumenten was vrouw, maar in plaats van zich ook op ze te richten ging de strategie naar het werven van mannen, en de vrouwen zouden daardoor volgen.

Jim Beam nam zijn kans en zette een aantal producten op de markt die exclusief voor vrouwen, zoals een margarita variatie genaamd Bethenny Frankel’s Skinnygirl Cocktails - wat nu overigens heel goed lopend merk is.

De boodschap: Kan jij een goede markt vinden die de concurrentie over het hoofd ziet? wat willen ze? Kan jij het ze geven? In het geval van Jim Beam wilde vrouwen meer smaak en minder alchohol. Kan jij je merk opnieuw vormgeven zodat hij er maar uitdagend en relevant uit ziet? Het zou het nog wel eens waard kunnen zijn.



Over de Auteur

Reclamebureau Holland is het middelpunt van uw communicatie.
Bekijk hier onze nieuwste site of check ons hier, Albrecht Design en Websitebouwers

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[108 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo