4 Branding Lessen Die Iedere Gediplomeerde Handelaar Zou Moeten Weten (Deel 1/2) - Artikelpost

4 Branding Lessen Die Iedere Gediplomeerde Handelaar Zou Moeten Weten (Deel 1/2)

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 615 | Aantal woorden: 521 | Datum: | 0 commentaar

De eerste 2 lessen van ons 4-delige advies!

Les #1: Slim zijn is niet genoeg om een groot merk te creëren: Slim zijn is niet alles, je moet ook een goede leider zijn. Dat was de wijze les die de oprichter van Dropbox, Drew Houston had geleerd terwijl hij op het HBO zat. Hij nam er genoegen mee, het leventje toen het nog hij en z’n code was. Totdat hij een boek tegen kwam die zijn manier van denken voor goed veranderde.

Dit boek was Emotional Intelligence van Daniel Goleman. Na het lezen van het boek was hij overtuigd dat als hij ooit een groot bedrijf met een groot merk wilde oprichten dat hij wel wat meer nodig zou hebben dan alleen intelligentie en een diploma.

Toen begon Daniel boeken te lezen over ondernemingen, leiderschap en management. Zonder enige vertraging gebruikte hij deze nieuwe kennis door 2 organisaties te leiden op het HBO. Die ervaring was een spoedcursus geworden over hoe je dingen gedaan kan krijgen via andere personen

De boodschap: Koop of huur zo veel mogelijk boeken als je kan vinden over leiderschap, management en koopmanschap. Neem misschien een paar cursussen over leiderschap en management. Als je dat gedaan hebt rest er nog maar 1 ding.. harder werken dan de rest!

Les #2: Creëer eerst een goed merk, dan pas een goed product: Apple is 1 van de meest herkenbare merken op deze planeet. Daarnaast heeft Apple ook z’on beetje de meest loyale fan base die er is, en waarom? Omdat Apple een merk gecreëerd heeft die vele malen populairder is en ieder enkel product dat ze maken.

Ik bedoel maar, het maakt niet uit of het een iMac, iPhone of iPad is. Het gaat erom dat het een Apple is. Vergelijk dit maar met Research in Motion (RIM), de maker van de Blackberry. Hun Smartphone is vele malen stoerder en populairder dan het bedrijf. In feite, vraag maar eens aan een voorbijganger of ze ooit van RIM gehoord hebben, juist, die weten van niks.

Zoek maar eens op Blackberry en RIM op Google Insights, het volume van het product is dan vele malen hoger dan die van het bedrijf. Doe je hetzelfde bij Apple en iPhone dan zul je zien dat de 2 grafieken haast identiek zijn. Wat dus betekent dat de consument het net zo vaak over het merk heeft als over het product.

De boodschap: Creëer producten en ervaringen die gebaseerd zijn op je merk en kern boodschap om uiteindelijk de focus te leggen op een onweerstaanbaar merk, en niet het onweerstaanbare product.



Over de Auteur

Reclamebureau Holland is het middelpunt van uw communicatie.
Bekijk hier onze nieuwste site of check ons hier, Albrecht Design en Websitebouwers

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
ComputerComputer

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[350 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[147 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[121 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo