Badges: tips waar moet u op letten als u zelf naambadges wilt maken?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Prixos | Via Artikel Post
Gezien: 3171 |
Aantal woorden: 1393 |
Datum: Sat, 13 Jul 2013 |
0 commentaar
Wie badges zoekt stelt zich het beste eerst een aantal vragen.
Allereerst de vraag waar u de badges voor wilt gebruiken. Wilt u ze eenmalig of meerdere malen gebruiken?
Voor eenmalig gebruik kunt u badges vinden in verschillende afmetingen. Hier spelen over het algemeen de prijs en de representativiteit de belangrijkste rol.
Wilt u ze vaker gebruiken, dan is de vraag of dit steeds dezelfde persoon is of eerder wisselende gebruikers.
Voor wisselende gebruikers kunt u het beste kiezen voor een badge waar u makkelijk de insteekkaartjes kunt wisselen.
Is het steeds dezelfde persoon dan kiest u beter een badge waar het kaartje vast inzit, liefst makkelijk te reinigen. Ideaal hiervoor zijn de Durable Click & Fold badges, die helemaal rondom sluiten en goed schoon te maken zijn.
De tweede vraag is hoe de badge bevestigd moet worden.
Meestal kunt u kiezen uit de volgende soorten:
- Badges met speld: de goedkoopste oplossing, veelal gebruikt voor eenmalig gebruik.
- Badges met klem: deze oplossing wordt minder en minder gekozen en vervangen door de volgende.
- Badges met speld en klem: de meest gebruikte oplossing omdat ze gemakkelijk te bevestigen zijn op verschillende soorten kleding.
- Badges met bretelclip: veelal gebruikt voor badgehouders en voor visitekaartjes.
- Badges met magneet: de ideale oplossing voor naambadges die door dezelfde persoon op wisselende kleding gedragen moeten worden, omdat ze geen beschadigingen geven.
- Badges aan koorden of afrolmechanisme : deze oplossing wordt veel gebruikt voor bedrijfspassen, soms in combinatie met een speciale stevige bedrijfspashouder.
De volgende vraag die u zich moet stellen is wat er in de badges moet komen.
Wilt u de meegeleverde kaartjes zelf beschrijven of liever een netjes geprinte versie voor uw contacten klaarmaken?
Voor het printen van de kaartjes kunt u de namen op een standaard A4 vel typen en precies uitmeten hoe u de kaartjes moet snijden.
Wellicht bespaart u zich veel tijd door direct met de badges een set van printbare insteekkaartjes op A4 vellen mee te bestellen. Meestal laadt u de lijst met namen op in een template op de site van de leverancier en kunt u ook logo’s en andere informatie toevoegen. U krijgt hiermee een mooi verzorgd resultaat in een fractie van de tijd.
Er bestaan ook combi sets, waarbij u de badges en de insteekkaartjes op A4 vellen samen koopt. Een handige combinatie die het overwegen waard is.
De laatste vraag die u zich kunt stellen is hoe u de badges klaar wilt maken voor uw happening.
U kunt de badges mooi op alfabet klaarleggen op een tafel bij de ingang. Voor grote groepen kan een indeling naar type bezoeker ook handig zijn.
Tegenwoordig kan men ook direct een uitdeelplateau mee bestellen, waarin u de badges vooraf kunt klaarzetten. Dit heeft het voordeel dat u de badges op het moment van klaarmaken ook direct kunt klaarzetten. Hiermee bespaart u zich weer tijd vlak voor uw happening.
De links in dit artikel gaan naar de badgeshop op mijn site , waarin men een zeer uitgebreid assortiment van alle soorten badges kan vinden.
Heeft u verder vragen over uw badges, aarzelt u dan niet om contact met mij op te nemen op 030-8906565 of oscar@prixos.nl
Over de Auteur
Oscar van Prixos heeft een jarenlange ervaring in de kantoorartikelen markt. Na verschillende inkoop en marketing functies bij Staples en Office Depot (Viking Direct) heeft hij in 2009 zijn eigen firma Prixos.nl kantoorartikelen opgezet. Deze online discounter kent een snelle groei en heeft nu al meer dan 20.000 klanten.
De basis van het succes is gegrond op een consequente strategie:
- 30% goedkoper dan elders
- snelle levering, 1 werkdag
- ruime keuze uit ruim 25.000 artikelen
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen