De ernst van Online reputatiemanagement - Artikel Post - Artikel Marketing

De ernst van Online reputatiemanagement

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: YTokaya
Gezien: 828 | Aantal woorden: 473 | Datum: Wed, 30 Jan 2013 | 0 commentaar

Hedendaags wordt online reputatiemanagement steeds belangrijker. Iedereen die informatie zoekt, wil dit snel en gemakkelijk kunnen vinden. Naast het opzoeken van informatie, wordt er ook veel gepubliceerd op het internet. Er wordt niet alleen positieve informatie verspreid, maar ook negatieve informatie. Soms is dit zelfs onterecht.

Informatie opzoeken

Elke dag zijn er miljarden zoekopdrachten in zoekmachines. Dit betekend dat enorm veel mensen meerdere malen per dag informatie opzoeken via het internet. Wanneer er negatieve informatie beschikbaar is over uw bedrijf op het internet is de kans groot dat veel mensen dit tegenkomen. Deze negatieve informatie kan bijvoorbeeld gevormd worden op forums, social media of op een blog. Uw goede reputatie kan in één klap verdwenen zijn door een negatief bericht. Volgens onderzoek vindt namelijk 29% van de conversaties over merken op het internet plaats.

Waarde van een goede online reputatie

Een goede online reputatie is belangrijk voor het verkrijgen van klanten. Een slechte reputatie kan namelijk een aantal vervelende gevolgen hebben. Zo kunt u bijvoorbeeld minder verkopen genereren. Consumenten gaan liever geen aankopen doen bij een bedrijf waarvan de reputatie niet in orde is. De meningen van anderen zijn een belangrijke peiling voor consumenten. Uit een onderzoek is gebleken dat 52% van de ondervraagde zegt dat ze een product eerder zouden aanschaffen wanneer hier positief commentaar over gelezen is. Daarnaast kan een slechte reputatie voor minder sollicitanten zorgen. Wellicht vinden mensen het niet fijn om voor een bedrijf te werken met een slechte naam. Hierdoor kunt u goede werknemers mislopen.

Uw reputatie in eigen hand

Er zijn een aantal manieren waarop uw online reputatie beschermd en verbeterd kan worden. Dit kan bijvoorbeeld door het actief opbouwen van een online reputatie. Dit kan gedaan worden door positief te verschijnen op social media en bijvoorbeeld persberichten op uw website. Naast het opbouwen van een reputatie is het ook belangrijk dat uw reputatie goed in de gaten gehouden wordt. Zoek op social media en via zoekmachines om te kijken wat er over u of uw bedrijf gezegd wordt. Tevens is het belangrijk dat uw goed beveiligd bent. Laat geen persoonlijke gegevens achter en zorg ervoor dat uw gegevens niet gehacked kunnen worden.

Kwaad al geschiet?

Wordt er negatief over u of uw bedrijf gesproken? Dan kunt u wellicht naar een gespecialiseerd bureau. Deze kunnen ervoor zorgen ervoor dat de negatieve berichten naar onder verdwijnen in de zoekresultaten van zoekmachines doormiddel van online reputatiemanagement



Over de Auteur

Online Marketeer, gespecialiseerd in alle vormen van Online Marketing. Samen met een gepassioneerd team van specialistische collega's ben ik continu bezig om uw internet marketing campagne tot een succes te maken.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[308 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[112 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[101 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo