De kracht van bedrukte verpakkingen
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: maxilia | Via Artikel Post
Gezien: 2622 |
Aantal woorden: 448 |
Datum: Mon, 8 Aug 2016 |
0 commentaar
Makkelijk, snel, goedkoop, makkelijk te vergelijken... Er zijn 1001 redenen te bedenken om een product op internet te kopen. Daarom zijn er veel bedrijven die hierop hebben ingespeeld door naast hun fysieke winkelpanden een webshop te beginnen. Tegenwoordig zijn er zelfs talloze bedrijven die uitsluitend via internet verkopen. Reden te meer om eens goed te kijken naar de kracht van deze zogenaamde webshops. Waar zit de kracht in?
Vanuit marketingperspectief zit de kracht van de onderscheidende webshops vooral in hun sterke controle en aanwezigheid tijdens het gehele aankoopproces. Ga maar na. Stel: je bent geïnteresseerd in een nieuwe computer. Je weet niet wat je wilt hebben, dus je begint op internet te zoeken. Al gauw kom je via advertenties en krachtig opgezette websites op een website terecht waar je online advies krijgt voor jouw perfecte computer. Deze website heeft nu een cookie geplaatst op jouw computer. Je besluit niet meteen tot koop over te gaan, maar de website weet nu dat jij je aan het oriënteren bent. De volgende keer dat jij op internet komt, bijvoorbeeld op een sociaal medium of op een nieuwssite, zie je langs de boven- en zijkant van de website weer jouw gepersonaliseerde computer voorbij komen. De volgende dag nogmaals: dit keer met 5% korting! Nu moet je erbij zijn. Je besluit de computer aan te schaffen. Een dag later wordt je computer thuis bezorgd, volledig verpakt in een prachtige doos van de winkelier. Onbewust gaan je gedachten weer naar de webshop uit. Enkele dagen later ontvang je een mailtje, of je tevreden bent met je aankoop, en misschien een review wilt achterlaten. Allemaal contactmomenten waarop de webshop jou op je wenken bedient, vaak zonder dat je je er zelf bewust van bent.
Zo werkt het niet alleen in de consumentenmarkt, maar ook zakelijk. Om jouw merk kracht bij te zetten, zorg je voor interactie en merkzichtbaarheid bij jouw klanten tijdens het gehele aankoopproces. Dus online, maar ook bij aflevering: verpakkingen bedrukken kunnen hierin een waardevolle rol spelen. Bijvoorbeeld bedrukte dozen, maar ook verzendzakken kunnen tegenwoordig eenvoudig, snel en goedkoop bedrukt worden.
Over de Auteur
"Maxilia helpt jou reclame maken" is onze filosofie. Daarom bedienen wij jou met maatwerk. Persoonlijk advies, waarin we rekening houden met jouw wensen, eisen en budget.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen