De meeste startende ondernemers kampen met een imagoprobleem
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: MarketTouch | Via Artikel Post
Gezien: 1222 |
Aantal woorden: 726 |
Datum: Fri, 3 Aug 2012 |
0 commentaar
In de eerste helft van 2012 zijn maar liefst meer dan 60.000 nieuwe ondernemingen gestart.
De meeste ondernemers starten hun bedrijf op basis van toezeggingen en orders van bestaande contacten.
Na verloop droogt dit kanaal van opdrachtgevers voor de meeste starters op.
Acquisitie moet dan worden gepleegd buiten de 'veilige kring' van bestaande opdrachtgevers.
Maar al te vaak blijkt dan dat de startende ondernemer faalt in het binnenhalen van 'new business'
Een van de grootste oorzaken van het mislukken ligt in het feit dat de presentatie van de desbetreffende ondernemer te wensen overlaat.
Vaak ligt het niet aan de vakbekwaamheid van de startende ondernemer maar de indruk die hij achterlaat bij de potentiële klant.
Een armoedige, goedkope presentatie geeft een nieuwe klant geen vertrouwen.
Of het nu een goedkoop visitekaartje van Vista is met een logo dat onmiskenbaar door meerdere ook startende ondernemers gekopieerd is, of briefpapier dat rechtstreeks uit een template van Word komt of nog erger een website van webklik, of vergelijkbaar, het komt de presentatie niet ten goede.
Als starter moet je opboksen tegen concurrenten die zich al bewezen hebben.
Door positief aandacht te besteden aan de wijze waarop je je nieuwe bedrijf positioneert kan een groot deel van het gezonde wantrouwen voor de nieuwkomer weggenomen worden.
Bezuinigen op de bedrijfspresentatie maakt uiteindelijk de inspanningen op acquisitie gebied er niet makkelijker op.
Je kunt maar 1 keer een eerste indruk maken
Logo Concurrent heeft speciaal voor de startende ondernemer een pakket van diensten ontwikkeld met als doel tegen een aantrekkelijk tarief de starter een professioneel imago te kunnen bieden.
Er zijn een drietal pakketten ontwikkeld die al naar gelang van de behoefte ingevuld kunnen worden.
De paketten zijn alsvolgt opgebouwd:
Logo Pakket bestaande uit een groot scala van bestanden en diverse groottes van het nieuwe logo.
Het logo wordt speciaal gemaakt dus elk logo is uniek en de opdrachtgever is ervan verzekerd dat niet een mogelijke collega ondernemer met een kopie van zijn logo rondloopt.
Binnen drie tot vijf werkdagen krijgt de opdrachtgever maar liefst zes verschillende voorstellen waar een keuze uit gemaakt kan worden.
Mocht er onverhoopt geen klik zijn met de voorstellen dan krijgt de opdrachtgever zes nieuwe voorstellen.
De uiteindelijke keuze kan onbeperkt aangepast worden tot uiteindelijk men 100% tevreden is.
Deze zogenaamde revisies zijn kosteloos.
Voor al deze werkzaamheden wordt slechts een tarief van 58 euro in rekening gebracht.
Huisstijl Pakket is het Logo pakket uitgebreid met een eigen unieke, professionele huisstijl voor visitekaartjes, briefpapier en enveloppen.
Voor nog geen 100 euro is men de trotse eigenaar van een professioneel en vertrouwenwekkend imago.
Voor de ondernemer in spe die een vliegende start wil maken is er speciaal het Business Pakket.
Dit Pakket bestaat uit Logo, Huisstijl, Website en een Facebookpagina in een eigen professionele en unieke design.
Logo Concurrent garandeert elke opdrachtgever een 100% tevredenheidsgarantie.
Over de Auteur
Werkzaam bij MarketTouch
Specialist in:
Cross Channel Marketing
Sales & Marketing
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen