Details belangrijk in relatiegeschenken
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: daangielen | Via Artikel Post
Gezien: 1247 |
Aantal woorden: 431 |
Datum: Thu, 20 Sep 2012 |
0 commentaar
Tegenwoordig worden details steeds belangrijker als je van plan bent relatiegeschenken te verspreiden. Wie op wilt vallen in de snelle maatschappij waarin de digitalisering en het consumeren centraal staat doet er goed aan wat meer aandacht te besteden aan de kleine details. Deze kunnen er voor zorgen dat je relatiegeschenk veel meer impact geeft aan je doelgroep, dat is natuurlijk ook de reden waarom je een relatiegeschenk geeft.
De wensen en verwachtingen van je relaties zoals je klanten en werknemers in kaart brengen kan er voor zorgen dat je de juiste snaar raakt. Kies dus iets waar de ontvanger echt iets aan heeft en probeer het relatiegeschenk ook zo persoonlijk mogelijk te maken. Natuurlijk werkt dit minder goed en is het erg tijdrovend wanneer je verwacht duizenden relatiegeschenken weg te gaan geven. Zijn dit er echter enkele tientallen dan is dat wel een mogelijkheid. Je zult zien dat je met een gepersonaliseerd relatiegeschenk veel meer impact en waardering zult krijgen als onderneming. Dit zal er voor zorgen dat je investering zich zeker terugbetaald!
Enkele zaken waar je rekening mee kunt houden bij het uitzoeken en verspreiden van je relatiegeschenken:
- Wie is de doelgroep?
- Hoeveel mensen wil ik graag een relatiegeschenk aanbieden?
- Welk doel stel je voor ogen van het relatiegeschenk?
- Hoe zorg ik ervoor dat duidelijk wordt van welk bedrijf het relatiegeschenk afkomstig is?
Met gepersonaliseerde relatiegeschenken kun je je relaties echt in het zonnetje zetten. Een goed idee kan bijvoorbeeld ook zijn dat je relatiegeschenken per post verzend. Relatiegeschenken verdienen een veel persoonlijkere aanpak dan promotieartikelen. Er is dan ook een stijgende tendens in het afleveren van een relatiegeschenk bij de relatie thuis. De herinneringswaarde en ook de waardering is veel groter. Soms kun je wellicht ook niet anders als bijvoorbeeld een klant in het buitenland woont.
Over de Auteur
Daan Gielen
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen