Durf nee te verkopen - Artikel Post - Artikel Marketing

Durf nee te verkopen

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: MarketTouch
Gezien: 747 | Aantal woorden: 457 | Datum: Sat, 31 Mar 2012 | 0 commentaar

 

Welke simpele ziel van geest geeft nou zo'n tip.




Iemand die dat heden ten dage, in dit barre economische klimaat, loopt te beweren heeft toch op zijn minst intensieve geestelijke bijstand nodig.
Maar heus het werkt, uit eigen ervaring durf ik deze stelling van harte te onderschrijven.
Omgekeerde psychologie helpt wis en waarachtig.

Waar lopen de meeste verkopers momenteel over te klagen?
Precies de klant wil korting, ongeacht de kwaliteit van het product of dienst.
Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk.

Los van het feit dat ik een broertje dood heb aan prijs elasticiteit, (behalve als me het zelf goed uitkomt) vind ik het ook een rare zaak dat een klant gaat bepalen wat jouw product of dienst waard is.

Nou bakker dat brood van jou was gisteren niet weg te krijgen ik bied je vandaag dan ook niet meer dan twee kwartjes? (ik denk dat je snel weer buiten staat, of ligt als de desbetreffende bakker je een handje helpt)

Ook worden klanten steeds ongeduldiger het moet niet alleen goedkoop maar ook nog eens snel geleverd worden.

Voorkom de prijzenslag door hier een punt van te maken.

'Ik moet eerst voor u uitzoeken of we wel zo snel kunnen leveren”

In plaats van de prijs wordt levertijd een issue.
Je verschuift het probleem als het ware.

Als je dan de klant blij kan maken met een snelle levertijd is hij het prijs-issue in de meeste gevallen al weer vergeten. (op een vervelende uitzondering na)

Het klinkt wat puberaal maar 'play hard to get'

Nee verkopen maakt ook sexy.
Iets wat je graag wilt hebben maar net buiten je bereik lijkt te liggen maakt de begeerte alleen maar groter. (ik lijk wel een relatie consulent)

Zonder u nu meteen te vermoeien met onderzoeksresultaten, ja er is zowaar wetenschappelijk onderzoek op verricht, het werkt dus echt.

Het vergt wat stalen zenuwen maar uiteindelijk levert het wel het beoogde resultaat op.

 

Nee verkopen is beter dan korting verkopen

 

Over de Auteur


Werkzaam bij MarketTouch 
Specialist in:
Cross Channel Marketing
Sales & Marketing
beheerder van oa
LeadGeneratieSysteem.nl
Snelnewbusiness.nl

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[307 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[112 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[100 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo