Fieldmarketing - Artikelpost

Fieldmarketing

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 2322 | Aantal woorden: 437 | Datum: | 0 commentaar

Wat is fieldmarketing?

Als het niet lukt om de klant naar het product te brengen met behulp van ouderwetse marketing, pas dan fieldmarkering toe. Hiermee breng je het product naar de klant toe. Hoe gaat dit in zijn werk: fieldmarketing betekend eigenlijk letterlijk marketing “in het veld”. Je stuurt werknemers op pad om jou product te gaan promoten. Dit is een effecitieve manier van marketing omdat mensen nu niet naar een reclame op een schermpje kijken of op een billboard, maar een echt levend persoon enthousiast zien over het product wat ze promoten. Hierdoor is het aller belangrijkste van fieldmarketing dat je enthousiast en sales gericht personeel tot je beschikking heb.

Hoe begin je met fieldmarketing?

Om je doelgroep te kunnen aanspreken met jou product, moet je weten waar jou doelgroep zich bevind. Bijvoorbeeld: jij brengt een nieuwe variant energy drank op de markt. Dan zoek je naar een plek waar mensen energie nodig hebben. Je gaat kan dus bij een hogeschool gaan staan omdat studenten de blikjes energy drinken alsof het water is. En anders kan je altijd nog kiezen voor een plaats waarvan je weet dat het altijd druk is. Midden in een stad of een winkel centrum op een vrijdag of zaterdag middag zal je altijd heel veel mensen aantreffen die wel een gratis versnapering willen. Daarna wijzen de promoters de mensen die het lekker vinden meteen de plek aan waar ze het kunnen kopen. Een supermarkt is hierdoor ook een plek waar ze vaak fieldmarketing gebruiken.

Wie kies je voor je Fieldmarketing?

Er zijn veel bedrijven die het je kunnen helpen met fieldmarketing, maar hoe vind je nou de goede? Als je fieldmarketing in typt op een zoekmachine komen hier gelijk verschillende bureau’s uit tevoorschijn. Op de sites kan je al veel informatie vinden over de bedrijven en voor meer informatie kan je altijd vragen. Kijk vooral naar welke producten ze al hebben gepromoot en op welke plekken ze actief zijn. Hierdoor kan je zien of ze ervaring hebben met jou product soort en de doelgroep die je wil aanspreken. Zo heb je de meeste kans om via fieldmarketing een goede verkoop te realiseren.

 

 



Over de Auteur

-

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[329 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[184 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[143 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo