Ga voor pakkende communicatie
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: sannevermeulen | Via Artikel Post
Gezien: 658 |
Aantal woorden: 698 |
Datum: Tue, 27 Oct 2015 |
0 commentaar
Je moet steeds creatiever worden om met je doelgroep te communiceren. De verwachtingen van je potentiële klanten liggen hoog. Ze worden namelijk dagelijks aan zo gigantisch veel reclame-uitingen blootgesteld, dat ze steeds selectiever worden in wat ze onthouden of niet. Dit vergt veel creativiteit van de marketeers en ondernemers om de aandacht te trekken. Daarnaast wordt er ook een mate van interactie verwacht, dus mensen moeten iets kunnen doen. De meest gekke ideeën komen hierdoor tot stand. Je kunt natuurlijk leuke social media stunts doen, je kunt adverteren, je kunt mensen vragen om jullie te spotten en een selfie er mee te maken. Je kunt het eigenlijk zo gek niet bedenken of het wordt gedaan. Een andere manier om op een goede manier aandacht te trekken, is door middel van digital signage.
Wat is digital signage?
Digital signage wordt ook wel narrowcasting genoemd en is niks anders dan schermcommunicatie. Op grote schermen toon je relevante informatie die je a la minuut aan kunt passen. Dit geeft je de mogelijkheid om in te spelen op de actualiteit. Daarnaast kun je de schermcommunicatie koppelen met je social media accounts. Dit zorgt ervoor dat er interactie plaats kan vinden. Bij digital signage gaat het om drie dingen: werken, waarmaken en winnen. Met digtal signage kun je relevante informatie laten zien in je winkel bijvoorbeeld. Heb jij een kledingwinkel? Schaf dan narrowcasting aan en laat op de schermen de laatste acties zien, fotoshoots van je kleding of catwalkshows. Je kunt een oproep doen naar medewerkers, je kunt het weer laten zien, actueel nieuws of een oproep doen om je te volgen via social media. Op een treinstation en busstation wordt ook veel gebruik gemaakt van narrowcasting. Er worden vertrek- en aankomsttijden getoond, vertragingen, ontwikkelingen en eventuele werkzaamheden. Het wordt ook door andere bedrijven ingezet om zo te adverteren op het station. De informatie kun je razendsnel verversen en dat is ideaal. Dit geeft je de kans om in te spelen op de actualiteit.
Interactief
Je moet communiceren met je doelgroep en dat moet op een interactiever manier. Interactie is niet meer weg te denken. Je moet ervoor zorgen dat je met jouw content de mensen aanspoort om wat te doen. Je gaat een gesprek voeren met de bezoeker. Je moet gaan voor een optimale beleving en je moet lezers de mogelijkheid geven om wat te doen. Je moet ze activeren om iets te gaan kopen, om een reactie achter te laten of om jouw bericht te delen op social media. Met digital signage kun je mensen aanzetten tot actie en je onderscheidt je van de rest. Geef je schermcommunicatie extra beleving en maak gebruik van licht en geluid.
Over de Auteur
Actief in de veranderende wereld van de reclame.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen