Hoe je op dezelfde verleidelijke manier schrijft als Apple
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: reclamebureauholland | Via Artikel Post
Gezien: 908 |
Aantal woorden: 378 |
Datum: Wed, 19 Dec 2012 |
0 commentaar
Apple verleidt je met hun prachtige ontwerpen. Ze creeeren een hype voor letterlijk ieder product dat ze op de markt brengen. Naast dat hebben ze 1 van de meest loyale fanbases op de hele wereld.
Maar naast dit alles is het de verkoop tekst die een hele belangrijke rol speelt.
Apple copywriters weten exact hoe ze hun woorden moeten verkopen. Ze hebben een trukendoos vol met copywriting technieken en formules die producten verkopen. Ze begrijpen volkomen welke woorden ze moeten kiezen om jou te helpen een iPhone 5 aankoop te rechtvaardigen. Zelfs als je nog een goed functionerende iPhone 4 in je bezit hebt.
Hoe grijpt Apple’s tekst zo goed de aandacht. Hoe fascineert en beinvloedt Apple je tot het kopen van een nieuwe iPhone?
Door de tekst van de iPhone 5 te bestuderen kunnen we heel wat leren over hoe je verleidende teksten schrijft.
Een goed voorbeeld is door de aandacht te trekken met 1 groot concept.
De kop is het eerste element waar de bezoekers naar zullen kijken als ze op je pagina terecht komen. Zelfs voordat ze ook maar een afbeelding bekeken hebben. Een goede kop legt de focus op 1 groot concept, meestal het belangrijkste voordeel.
Cynici zouden wellicht kunnen zeggen dat de copywriters bij Apple geen enkel voordeel kunnen noemen bij het kopen van de iPhone 5. En juist daarom -wat de cynici zouden zeggen- is dat de kop helemaal niet de focus legt op de voordelen.
Een alternatieve kijk op de werkwijze van Apple is dat het doel is om bestaande iPhone eigenaren te overtuigen dat ze moeten upgraden naar de nieuwe iPhone 5. En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom de kop zoveel nadruk legt op het feit dat de iPhone 5 iets heel erg groots is: “The biggest thing to happen since iPhone”.
Over de Auteur
Reclamebureau Holland is het middelpunt van uw communicatie.
Bekijk hier onze nieuwste site of leer meer, Albrecht Design en Logo Ontwerpers
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen