FB pix Hoe je op dezelfde verleidelijke manier schrijft als Apple - Artikelpost

Hoe je op dezelfde verleidelijke manier schrijft als Apple

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 827 | Aantal woorden: 378 | Datum: | 0 commentaar

Apple verleidt je met hun prachtige ontwerpen. Ze creeeren een hype voor letterlijk ieder product dat ze op de markt brengen. Naast dat hebben ze 1 van de meest loyale fanbases op de hele wereld.

Maar naast dit alles is het de verkoop tekst die een hele belangrijke rol speelt.

Apple copywriters weten exact hoe ze hun woorden moeten verkopen. Ze hebben een trukendoos vol met copywriting technieken en formules die producten verkopen. Ze begrijpen volkomen welke woorden ze moeten kiezen om jou te helpen een iPhone 5 aankoop te rechtvaardigen. Zelfs als je nog een goed functionerende iPhone 4 in je bezit hebt.

Hoe grijpt Apple’s tekst zo goed de aandacht. Hoe fascineert en beinvloedt Apple je tot het kopen van een nieuwe iPhone?

Door de tekst van de iPhone 5 te bestuderen kunnen we heel wat leren over hoe je verleidende teksten schrijft.

Een goed voorbeeld is door de aandacht te trekken met 1 groot concept.

De kop is het eerste element waar de bezoekers naar zullen kijken als ze op je pagina terecht komen. Zelfs voordat ze ook maar een afbeelding bekeken hebben. Een goede kop legt de focus op 1 groot concept, meestal het belangrijkste voordeel.

Cynici zouden wellicht kunnen zeggen dat de copywriters bij Apple geen enkel voordeel kunnen noemen bij het kopen van de iPhone 5. En juist daarom -wat de cynici zouden zeggen- is dat de kop helemaal niet de focus legt op de voordelen.

Een alternatieve kijk op de werkwijze van Apple is dat het doel is om bestaande iPhone eigenaren te overtuigen dat ze moeten upgraden naar de nieuwe iPhone 5. En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom de kop zoveel nadruk legt op het feit dat de iPhone 5 iets heel erg groots is: “The biggest thing to happen since iPhone”.



Over de Auteur

Reclamebureau Holland is het middelpunt van uw communicatie.
Bekijk hier onze nieuwste site of leer meer, Albrecht Design en Logo Ontwerpers

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar RSS

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
BoekenBoeken

Apple AirPods 2 - met reguliere oplaadcase
Apple AirPods 2 - met reguliere oplaadcase

€ 127,00
Toon product

Apple AirPods Pro 2 - met MagSafe oplaadcase (USB-C)
Apple AirPods Pro 2 - met MagSafe oplaadcase (USB-C)

€ 239,95
Toon product

Lideka - Solar Powerbank Charger - 4x USB - USB C - Snel & Draadloos Opladen - 30.000 mAh - Op Zonne-energie - Outdoor - Geschikt voor Iphone, Samsung, Apple
Lideka - Solar Powerbank Charger - 4x USB - USB C - Snel & Draadloos Opladen - 30.000 mAh - Op Zonne-energie - Outdoor - Geschikt voor Iphone, Samsung, Apple

€ 89,95
Toon product

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Niels78
[393 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[199 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[150 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
Admin
[95 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo